Ez a rész arról az esszenciáról fog szólni, ami összetartja az ügyfélszerző tevékenységedet, ami nélkül hiába is akarnád használni a megismert tudást és módszert. Ez az a kulcselem, ami segítségével végre te irányítod az ügyfeleket és segítségével kiszámíthatóvá teszed a vállalkozásod eredményeit.
Ha az előző részeket olvastad már te is látod, hogy ennyi összetevő, eszköz, tartalom és számtalanféle kommunikáció közül kiválasztani a számodra legmegfelelőbbet és ezt összehangoltan, együttműködve kezelni és irányítani olyan hatalmas feladat, amiben nagyon könnyű elveszni. És ha elvesztél, csak kapkodhatsz hol egyik, hol másik után végeláthatatlanul és a remélt eredmény csak álom marad.
A titkos összetevő
Ezek után, már lehet, hogy sejted, mi is az a titkos összetevő, ami átláthatóvá, kezelhetővé és irányíthatóvá teszi ezt az egész folyamatot. Mi az a tevékenység, amire építkezhetsz? Talán nem árulok el nagy titkot, ha elmondom, hogy ez a tervezés, ami nélkül nem érhetsz el kiemelkedő eredményeket. Ha nem tervezed meg az ügyfélszerző folyamatodat, az eladásaid, a bevételed és a profitod, ezáltal a vállalkozásod és a magánéleted is csupán a szerencsén fog múlni. Ez nem fest túl jól.
Te ezt szeretnéd? Szeretnéd, hogy a vállalkozásod élete a szerencsén múljon?
Vagy inkább kész vagy megdolgozni a vállalkozásod jövőjéért? Kész vagy most áldozatot hozni, hogy a kezedbe vedd az irányítást?
Amíg gondolkodsz a válaszon és mielőtt azonban továbblépnénk a tervezés folyamatára.
FONTOS!
Mivel mindegyik rész az előzőre épül, olvass el minden részt, így fog a végére összeállni számodra is az a kép, amiből kiderül, hogy lesz neked is Több Vevőd Jövőre. Ha az egyik részt kihagyod, lehet, hogy nem fogod tisztán látni a következőt és nehéz lesz követni a folyamatot.
Hú, lehet, hogy valamelyiket kihagytam! Hol vannak az előző részek?
Hogy biztosan ne maradj le egyikről sem, itt a bevezetőben újra elolvashatod a korábbi cikkek rövid összefoglalóját és a hozzá kapcsolódó linkeket is megtalálod:
TVJ 1/5: Három fő ok, amiért nincs elég ügyfeled
A sorozat első részében azokról az okokról volt szó, amelyekre ha fényt derítesz, átgondolod és megváltoztatod, elérheted azt, hogy a vásárlóid száma növekedésnek induljon. Mert, ugye nem gondoltad komolyan, hogy változtatás nélkül javulnak az eredményeid?
TVJ 2/5 : Az ügyfélszerzés legerősebb fegyvere
Ebben a cikkben részletesen bemutattam, honnan ered, milyen részei vannak az ügyfélszerzés legerősebb fegyverének. És arról is volt szó, hogy miért fontos ennek a tudatos használata.
TVJ 3/5 – 20+ db eszköz, amivel több ügyfeled lesz jövőre
A harmadik részben, már konkrét vevőszerző módszerekről írtam és arról, hogy melyiket mikor érdemes használnod. Egy széles eszközgyűjteményt tartalmaz, amiből tudsz inspirálódni, csemegézni.
TVJ 4/5 – Az ügyfélszerzés 4 síkja
A negyedik részben már tovább mélyíthetted azzal kapcsolatban, hogy hogyan tudod kiszámíthatóbbá tenni az ügyfeleid vásárlásait.
Ezek voltak az előzmények. Most pedig következzen a lényeg!
A HIÁNYZÓ LÁNCSZEM
Ez a rész az ügyfélszerzés folyamatának a tervezéséről fog szólni. Arról, hogy tervezéssel hogyan építsd fel az ügyfélszerző tevékenységedet. Enélkül hiába is akarnád használni a megismert tudást és módszert. Ez az a kulcselem, aminek a segítségével végre te irányítod az ügyfeleket és általa kiszámíthatóvá teszed a vállalkozásod eredményeit.
Gondolj bele egy kicsit!
Ez az egész olyan mint a főzés. Eldöntöd, hogy mit szeretnél főzni. Ehhez tudod, hogy milyen alapanyagokra van szükséged. Tudod, hogy mennyi ideig tart az elkészítése és milyen sorrendben kell haladnod a munkafázisokkal ahhoz, hogy azt az eredményt kapd, hogy a tányérba az kerüljön a végén, amit enni szeretnél, amivel a vendégeidet szeretnéd megkínálni.
Viszont – gondoljuk egy kicsit tovább -, egy iskolai menzán ugyanazt a zellerkrémlevest teszik a tányérodra, mint egy Michelin-csillagos étteremben? Leves, leves. Zeller, zeller. Mégis, a különbség közöttük nagy valószínűséggel ég és föld.
Kanyarodjunk vissza az ügyfélszerzés folyamatának tervezéséhez.
Az ügyfélszerző terv 4 alkotóeleme
Ez az a 4 alkotóelem, aminek mindenképp szerepelnie kell a tervedben
1. Kihez szólsz
Erről írtam a sorozat első részében bővebben is (ITT). Ez az alapja, kiindulópontja és ez határozza meg szinte minden betűjét a kommunikációdnak. Kihez szólsz, kinek szeretnél eladni, ki a célközönséged. Ha ezzel nem vagy tisztában, nem is tudod őket megszólítani. Mert nem tudod pontosan megfogalmazni az üzenetedet. És ők nem is fogják megérteni, azt amit mondasz.
2. Milyen csatornákat választasz
A felhasználható csatornák száma ha nem is végtelen, de nagyon sok. Ma már közel százféle lehetőség áll rendelkezésedre. Ezért, ha sikerült jól megválaszolnod az előző kérdést, hogy kihez szólsz, de a csatornát nem sikerül jól kiválasztanod, az üzeneted nem fog eljutni a közönségedhez. Hiába jó a terméket, szolgáltatásod. Hiába tudod azt, hogy kinek van rá szüksége. Hiába tudod jól, számukra érthetően elmondani. Nagyrészt eredménytelen lesz a próbálkozásod, mert nem fognak értesülni róla.
3. Mikor posztolsz, kommunikálsz
Ez is egy nagyon fontos része a folyamatnak. Máskor és másképp aktív egy kismama, aki nemrég szült, egy vállalkozó, aki a cégét menedzseli vagy az a tinédzser, aki a pattanásaival van elfoglalva. Máskor és mással érhető el egy egyetemista, mint egy napi 8-10 órát dolgozó gyári munkás. Más az életmódjuk, más az életritmusuk. És emiatt eltérő a fogyasztási kultúrájuk is. Ha ez nincs összehangolva és nincs időbeli tervezettsége, akkor a kommunikációd egy nagy káosz lesz.
4. Mit mondasz és milyen céllal teszed?
A cél nagymértékben meghatározza a tartalmat. Ezt viszont nagyban befolyásolja az, hogy akikhez éppen szólsz, melyik vásárlási fázisban vannak. (Erről az előző posztban olvashatsz részletesebben: ITT) Ráadásul a különböző célpiacok nem ugyanarra figyelnek, nem ugyanaz a problémájuk és a vágyuk. Erről olvashattál a TVJ 2. részében.
Ez a 4 alkotóelem mindenképp kell, hogy szerepeljen a tervedben. Ha ezeket jól és pontosan sikerült meghatároznod és ezek alapján felépítened a tervedet és kidolgoznod az ügyfélszerző stratégiádat, akkor több ügyfeled lesz jövőre!
Segítség a terved elkészítésében
Ha úgy érzed, hogy túl bonyolult számodra a tervezés, ha próbálkoztál már vele, de egyedül nem sikerült és érted már miért fontos, hogy legyen egy terved, akkor itt a segítségem. Nem hagylak egyedül!
Évek óta segítem a vállalkozókat a tervezésben. Talán már hallottál az Üzleti Évtervező Workshopomról. Nem csak a stratégiát lehet szuper jól megtervezni, hanem az ügyfélszerzést is. Ha úgy érzed, hogy Te is több ügyfelet akarsz jövőre, akkor itt az én megoldásom: