Hogyan legyen több ügyfelem?

Hogyan legyen több ügyfelem?

A kezdő vállalkozó egyik leggyakoribb kérdése az, “hogyan legyen több ügyfelem”. Ez a bejegyzés arról fog szólni, hogy mit tehetsz azért, hogy a vásárlóid száma növekedjen.

Az ügyfél érési fázisai

Először is fontos tudnod, hogy bár biztos sok embernek vagy cégnek hasznos a te terméked vagy szolgáltatásod, mégis nem mindenki most akar belőle vásárolni.

Ennek természetesen számosa oka lehet. Az egyik lényeges szempont, hogy mennyire érett az ügyfél a vásárlásra. Ez alapján 5 kategóriára lehet osztani a potenciális ügyfeleket.

A potenciális ügyfél azt jelenti, hogy a te megoldásodra van szüksége és van pénze megvásárolni azt.

30% Soha nem fog vásárolni

Ők azok, akiknek bár tökéletes megoldást kínálsz, valamilyen ok miatt soha nem fognak tőled vásárolni.

Bármilyen formában is kommunikálhatsz, reklámozhatsz, ő nem fog vásárolni.

Így máris abból kell kiindulni, hogy a lehetséges vevők 30%-át elfelejtheted.

30% Látens ügyfelek

Még nem tudatos a problémájuk, de nyitottak a témával kapcsolatban. Elolvassák a híreket, bejegyzéseket, de eszükbe sem jut, hogy vásároljanak. Az a jó dolog, ha már itt gyakran hall rólad. Ezért érdemes érdekes, színes, szórakoztató tartalmat gyártani.

30% Lehetséges ügyfelek

Érzékelik a problémájukat, feltámadt bennük a vágy, hogy vásárolni kellene. Információkat gyűjtenek, akár bekövetnek Facebookon, Instagramon, elviszik a prospektusodat, megnézik a weboldaladat, letöltik a csalidat. Fórumokat olvasnak.

Előkészítik a döntésüket. Ha itt is találkoznak veled, mert hasznos információkkal segíted a döntésük meghozatalát, akkor már tovább növeled a valószínűségét annak, hogy amikor már tényleg el akarja költeni a pénzét, akkor azt nálad teszi meg.

7% Érdeklődő ügyfelek

Ők már lépéseket tesznek a vásárlás irányába. Már összehasonlítja, elemzi az adatokat, véleményeket gyűjt be, felpróbálja, kipróbálja, körbejárja és a döntésének véglegesítésénél jár. Ő hamarosan elkölti a pénzét nálad, vagy a konkurenciánál. Itt az utolsó esélyed, hogy a látókörébe kerüljél.

3% !!!! Vásárló ügyfelek

Ők azok, akik meghozták a döntésüket, és most vásárolnak.

Ha korábban hallott rólad, akkor akár nálad is. Ha nem hallott rólad, lehet, hogy a szomszéd utcában vagy, akkor sem nálad fog vásárolni.

Miért fontos ez a felosztás?

Ha ismered ezt a felosztást, akkor mind a 3 fázisnak (látens ügyfelek, lehetséges ügyfelek, érdeklődő ügyfelek) tudsz kommunikálni, hasznos információt adni annak megfelelően, hogy ők hol tartanak az érési folyamatban.

Ha így teszel, akkor biztosítani tudod, hogy amikor az utolsó szakaszba lép, akkor melletted tegye le a voksát, nálad vásároljon.

“Ha minden más tényező azonos, az emberek szívesebben kötnek üzletet a barátaikkal, és ha nem is teljesen azonos minden tényező, az emberek még mindig szívesebben kötnek üzletet a barátaikkal.”

Jeffrey Gitomer
amerikai értékesítési guru

Vagyis ha a döntésénél te már számára egy ismert márka, szolgáltató, ember vagy, akkor sokkal nagyobb a valószínűsége, hogy téged választ, mint azt, akiről korábban soha nem hallott. Még akkor is, ha te drágább vagy.

A stációkból persze az is kiderül, hogy hiába akarsz te eladni egy látens vevőnek, ő még nem tart ott, hogy vegyen tőled. Neki még másra van szüksége. Olyan ez, mint a fanevelés. Elülteted a magot benne, és nevelgeted, érlelgeted, és hagyod hogy megérjen benne a döntés. És amikor megérett, akkor te szüreteled le.

3+1 feltétel, hogy biztos vásároljon tőled az ügyfél

Meg kell dolgozzál azért, hogy valaki örömmel odaadja a pénzét neked. Ez nem fog csak úgy magától megtörténni. Ha érted és kialakítod a most következő feltételeket, akkor nem lesz gond, hogy növeld az ügyfeleid számát.

1. Ismerjen

“Ha nem vagy benne a fejekben, nem vagy benne a bizniszben.”

Al Ries-Jack Trout

Ha tudod, hogy kiknek akarsz eladni, akkor mindent meg kell tegyél azért, hogy megismerjenek téged. Nem csak azt, hogy te, a céged, a márkád létezik, hanem azt is, hogy miben eltérő, más, mint a többi piaci szereplő. Édesebb, sósabb, gyorsabb, vagy nagyobb vagy, mint a többiek. Mindezt úgy, hogy megjegyezhető és a későbbiekben felismerhető legyen.

2. Legyél szimpatikus

Ha az előzővel megvagy, akkor jön egy nehezebb feladat. El kell érd, hogy szimpatizáljon veled az érdeklődő.

Néhány tipp, hogy ezt mivel tudod elérni:

  • élményekkel,
  • tanítással,
  • véleménnyel,
  • megoldással,
  • dolgok mellett való kiállással,
  • támogatással,
  • társadalmi szerepvállalással,
  • hasznos dolgokkal

3. bízzon benned

Ha az előző kettővel megvagy, akkor abban kell megerősíteni, hogy te és az általad kínált termék vagy szolgáltatás megbízható.

Erre megoldás lehet:

  • a termékteszt,
  • a kóstoltatás,
  • egy termékminta,
  • kipróbálás lehetőség,
  • az eddigi ügyfelek véleménye, pláne, ha videóban mondják el
  • minősítések
  • díjak

A legtöbb vállalkozó itt meg szokott állni. Pedig maradt még egy nagyon fontos feltétel, amit ha teljesítesz, az érdeklődőből ügyfél lesz.

+1. Adj okot az ügyfélnek a vásárlásra

Már régóta tudom, hogy nem lesz több ügyfelem, ha nem tudom megválaszolni ezt az egyszerű kérdést:

Miért vásároljon most az ügyfél?

Ha te se tudod megmondani, hogy most miért vásároljon nálad az ügyfél, akkor nagy baj van. Ugyanis a vásárlók nem csak a te dolgaiddal vannak elfoglalva, gondolkozni vagy kitalálni meg nem nagyon akarják. Ezért egyszerűen meg kell nekik mondani, hogy most éppen miért érdemes elkölteniük a pénzüket nálad.

Persze ez nem azt jelenti, hogy egyfolytában árakciózol. Ez egy nagyon-nagyon egyszerű, kezdő eszköz. Ami hosszútávon egy mikro-, kisvállalkozónál nem fog működni.

Miért vásároljon nálad az ügyfél?
Például:

  • új szolgáltatás indul
  • most bónuszt kap
  • már majdnem elfogyott az összes
  • különleges csomagot állítottál össze
  • legyen ő az első, aki ezt megveszi
  • részt vehet egy nyereményjátékon
  • egy elit vásárlói körbe kerülhet
  • most van a vállalkozásod születésnapja
  • apák napja van

Összefogló

Ha benned is felmerül az a kérdés, “hogyan legyen több ügyfelem”, akkor először is tudatosítsd, hogy csak akkor fognak többen vásárolni nálad, ha már nagyon korán, akár már a látens időszakban a potenciális ügyfél látókörébe kerülsz és onnan nem is tűnsz el mindaddig, amíg el nem érkezik abba az állapotba, hogy vásárolni akar.

Vagyis előbb ismerjen meg. Azután szépen érd el, hogy szimpatikussá váljál számára, míg végül annyi infót hall rólad, hogy elkezd megbízni benned.

Végül pedig mondd meg neki te, hogy miért érdemes pont MOST elköltenie a pénzét nálad.

Igen, a vállalkozói élet erősen szellemi játék. Ezt kitartóan gyakorolni kell. Valószínű nem az első körben fogod a tökéletes megoldásokat kitalálni. De ez így van rendjén. Ez biztosítja azt, hogy azok, akik gyengébbek nálad korán elbukjanak, hogy te, aki kitartó vagy, végül sikeres legyél.

Ha még többet akarsz tudni erről az egészről és jobb vállalkozóvá akarsz válni, akkor olvasd el a Segítség, vállalkozó lettem! könyvemet.


Te mit teszel azért, hogy több ügyfeled legyen?
Neked mi vált be a legjobban?

Írd meg kommentben!

Írj kommentet!

Az email címet nem tesszük közzé.