6 tipp, hogy a meggyőzés neked is jobban menjen

Meggyőzés

Az élet kihívásaival képtelenség egyedül megküzdeni. Ha nem tanulsz meg hatással lenni az emberekre, ha nem tudsz velük bánni, akkor állandóan csak falakba fogsz ütközni. Meggyőzés hiányában nem vásárolnak tőled, nem hallgatnak rád, nem hisznek neked. A munkatársaid nem tekintenek rád vezetőként és nem azt, vagy nem úgy fogják elvégezni a munkát, ahogy azt te szeretnéd. Még akkor is, ha hiszel benne és mindent megteszel a sikereidért, a családod nem fog támogatni és hozzájárulni a céljaid eléréséhez.

Idézd fel Joseph Schumpeter gondolatait: „Nem elég, ha jó szappant gyártasz, az is fontos, hogy rávedd az embereket, hogy mosakodjanak.” Meg kell tanulnod meggyőzni az embereket, hogy higgyenek benned, hallgassanak rád, kövessenek, támogassanak és vásároljanak tőled. A szintlépések egyik kulcsa a meggyőzés eszközeinek ismerete, amelyet sajnos az iskolákban nem tanítanak. Pedig óriási szükséged van rá az élet minden helyzetében, hogy el tudd intézni hatékonyan az ügyeidet, hogy el tudd érni a céljaidat. Ezért neked kell erőfeszítéseket tenned a fejlesztésére. Képesnek kell lenned arra, hogy más embereket is bevonj, hogy segítsenek téged a céljaid elérésében.

Mivel az ember egy összetett pszichológiai lény, ezért a meggyőzési lehetőségek kombinációja végtelen. Most jöjjön 6 olyan tényező, amik neked is segíthetnek mások meggyőzésében.

Itt egy list az eszközökről! Csak kattints és azt olvashatod, amelyik a legjobban érdekel:

1. Hass az érzelmekre
2. Ismerd a célpiacod hitrendszerét
3. Tudd, hogy milyen tapasztalatokkal bírnak
4. Vedd figyelembe a szociális környezetüket
5. Hívd segítségül a logikát
6. Használd a hitelesség erejét

„Szerintem nagy hátrányban van az, aki nem ismerkedik a meggyőzés tudományával.”

Újszászi Bogár László

Üdvözöllek Csaba vagyok!

Azért dolgozom, hogy a nagy álmokkal rendelkező kisvállalkozók olyan könnyen tudják megvalósítani az üzleti céljaikat, mint amilyen könnyen megálmodták azokat.

2014 óta tanácsadással, tréningekkel, mentorprogramokkal segítem a hozzád hasonló fejlődni vágyó vállalkozókat.

Meggyőzés

1. Hass az érzelmekre

Az érzelmek mélyen gyökereznek az emberekben, ezért sokkal erőteljesebben irányítják őket, mint a racionális érvek. A megfelelő érzelmek kiváltásával, nagyobb lesz az esélye annak, hogy úgy fognak cselekedni, választani, dönteni, látni a helyzeteket, ami számodra is előnyös.
Például:

Humor

Ha szórakoztatóan, humorosan mutatsz be valamit, sokkal ellazultabbak és felszabadultabbak lesznek, pozitív érzéseket kötnek az adott termékhez, témához, megoldáshoz, vagy hozzád, így könnyebben választják ezt a lehetőséget, mint azt, ami nem váltotta ki belőlük ezt a pozitív érzést.

Veszély

Ha felhívod a veszélyre a figyelmüket (pl. Ha nem tudsz meggyőzni, akkor nehezebben fogsz sikereket elérni), akkor sokkal inkább cselekedni fognak, hogy biztonságban tudják magukat vagy a családjukat, vagy a jövőbeli helyzetüket. Az idegrendszerünk elsősorban a veszélyekre reagál, ezért a kommunikációdban érdemes mindenképp ezzel is foglalkoznod. Mit veszíthetnek, vagy mi történik, ha nem változtatnak.

Boldogság

A boldogság is motiválni tudja az embereket, hiszen ma az egyik fő társadalmi elvárás, hogy folyamatosan boldogok legyünk (utazz, szórakozz, vegyél új és nagy akármit, mert ez boldoggá tesz). Ha képes vagy a mondandódat ebbe a kontextusba helyezni, akkor fokozni tudod a meggyőző erődet.

Vágyak

Egy nő szexi, egy férfi pedig vonzó akar lenni. Igaz lehet ez egy márkára is. Tehát a vágyak ugyanúgy érzelmi igények lehetnek, aminek a felélesztésével képes vagy irányítani az embereket. Gondolj csak bele, egy konditerem, vagy a szépségipar, fehérneműk, autók kommunikációja során ezekre a vágyakra építenek. De lehet, hogy egyszerűen csak egy apuka menőbb akar lenni a gyerekei szemében, ezért viszi el őket egy kalandparkba.

„Ha hajót akarsz építeni, ne azzal kezdd, hogy a munkásokkal fát gyűjtetsz, majd szó nélkül kiosztod közöttük a szerszámokat, és rámutatsz a tervrajzra. Ehelyett először keltsd fel bennük az olthatatlan vágyat a végtelen tenger iránt!”

Antoine de Saint-Exupéry

Nosztalgia

A retro érzés, a gyerekkori emlékek, zenék, mesék felidézése nosztalgikus hangulatot vált ki, egyfajta boldogság biztonság és odatartozást élményét, ami szintén hatással tud lenni az emberek választásaira. Öltöztesd a termékedet, a szolgáltatásodat vagy a rendezvényed ilyen köntösbe, és máris hatással leszel a célközönségedre. Gondolj csak bele, micsoda sikerfaktort jelent a Stranger Things sorozatnál az, hogy az 1980-as években játszódik. Az akkori termékek, játékok, tárgyak, zenék felhasználásával óriási hatást tudtak kelteni a nézőkre.

Szimpátia

Ha képes vagy szimpátiát kelteni az emberekben, pl. azért, mert ugyanonnan származtok, vagy hasonló az érdeklődési körötök, vagy egy nemes ügyet szolgál a vállalkozásod, máris másfajta hozzáállást tanúsítanak feléd, a vállalkozásod felé, így könnyebben tudod őket meggyőzni.

2. Ismerd a célpiacod hitrendszerét

Az emberek hitrendszere alapvetően meghatározza, hogyan vélekednek a világról és az emberekről. Ha tudjuk, hogyan vélekedik a célcsoportunk az adott témáról, akkor hatásosabb érveket tudunk hozni, amelyek meggyőzik őket. Ezért fontos rendszeresen piackutatást végezni. Ehhez van egy összefoglaló ingyenes ebookom, és van egy szuper kihívásom is, amiben segítek elkészíteni és végigvinni a saját piackutatásodat is.

kutasd a piacod kihívás
Segítség, piackutatást kell csináljak! ebook mockup

Kiderülhet, hogy a meggyőzendő személy az adott tárgyban nem meggyőzhető. És ez legalább annyira értékes bizonyosság, mint az ellenkezője.”

Györffy Kinga

3. Tudd, hogy milyen tapasztalatokkal bírnak

Az emberek sok esetben tapasztalataik alapján alakítják ki véleményeiket. Ha a célcsoportunk már tapasztalt valami hasonlót, akkor ez segítheti vagy hátráltathatja a sikerünket.

Ha már próbálta a talpmasszázst és fájt neki, akkor nehezebb lesz meggyőzni őt, hogy újra kipróbálja. Ha viszont pozitív tapasztalata volt már korábban, akkor sokkal könnyebben fog pozitív döntést hozni.

Tapasztalat hiányában fontos, hogy megteremtsük a kockázatmentes helyzetet, ahol megkóstolhatja a lehetőséget, anélkül, hogy konkrét döntést kellene hoznia.

Ezért érdemes nyílt napokat, kóstolókat, ingyenes konzultációkat, bemutatókat, próbanapokat tartani. Így képesek az érdeklődők pozitív tapasztalatokat gyűjteni, és ez alapján döntéseket hozni. Vagyis ha megfelelő tapasztalatot tudsz biztosítani számukra, akkor a meggyőzés is könnyebben fog menni.

Meggyőzés

4. Vedd figyelembe a szociális környezetüket

Az emberek szociális környezete is nagymértékben befolyásolja őket. Ha tudjuk, hogy a célcsoportunk milyen szociális környezetben él, akkor jobban megérthetjük, hogyan gondolkodik, és milyen taktikákkal lehet őket meggyőzni. Nagyon nem mindegy, hogy egy vidéki kisvárosban él, vagy éppen külföldön. Az sem mindegy, hogy kisgyerekei vannak és az esti altatás után tud csak figyelni ránk, vagy épp egy fiatal karrierista, aki utazás, edzés és evés közben is tartalmat fogyaszt. Ha nem jó kontextusba helyezed az információkat, akár ellenérzést is kiválthatsz belőlük.

Más környezet, más élethelyzet, más döntési alapok. Természetesen mindegyiket meg lehet győzni arról, hogy vásároljon, csatlakozzon, vagy bármi mást tegyen, csak nagyon nem mindegy, hogy milyen csomagolást adunk neki, aminek a forrása pont a szociális környezete lesz.

5. Hívd segítségül a logikát

A leggyakoribb módszer arra, hogy valakit meggyőzzünk. Csakhogy a logikus gondolkodásmódunk később fejlődött ki, mint az érzelmi. Éppen ezért a logikus érvek fontosak, de mindig gyengébbek, mint az érzelmi hatások. Szükségesek, de nem elégségesek. Ezért figyelj arra, hogy a logikára épülő meggyőzés mellé, mindenképp használj érzelmi elemeket is.

Használj analógiákat

Az analógiák segítségével a komplex és új ismereteket gyorsabban és egyszerűbben tudják megérteni. Például a fenntarthatóság bemutatása során bankszámlához hasonlítjuk a Földet, ha elfogynak az erőforrásaink, akkor mihez fogunk kezdeni. Az analógia segíthet a logikai érvelés elérésében, mert összekapcsolja az ismert koncepciót (a banki számla) a komplex témával (a fenntarthatóság), hogy az olvasók jobban megértsék azt.

Vesd be a tényeket

Ahogy szokták mondani, a tények makacs dolgok. Ha kevesebb a bevételed, mint a költséged, és ha ezen nem változtatsz, akkor csődbe fog menni a vállalkozásod. Ez tény. Vagyis olyan információ, amit a célcsoportunk nem tud vitatni és stabil alapot tud adni a meggyőzésnek. A tényekre épülő meggyőzés nem mindig egyszerű feladat, de ha objektív módon, tisztességesen és szakértelemmel alkalmazzuk őket, akkor nagymértékben növelhetjük a meggyőzés esélyét.

„Nem mindig annak van igaza, aki jobban tud vitatkozni, az ilyesmi gyakran rutin kérdése.”

Fenákel Judit

Hozz fel érveket

Az érvelés célja meggyőzni másokat egy adott nézet vagy álláspont érvényességéről. Az érvelés során a nézőpontot vagy álláspontot támogató érveket mutatunk be, és elmagyarázzuk a logikai kapcsolatot a célunk és az érveink között. Például a weboldal készítést azért érdemes egy profira bízni, mert gyorsabban és sikeresebben tudja elkészíteni azt. Az érvek prezentálása során használhatunk példákat, grafikákat, statisztikákat, stb. A lényeg, hogy a nézőpontunkat támogató érveket logikailag összekapcsoljuk, és a célközönségnek jól érthetően bemutassuk őket. Úgy kell megfogalmazni, hogy az érthető, logikus és ne belemegyarázott vagy akár erőszakos legyen.

Mutasd meg a statisztikákat

Ebben az esetben egy kutatás végeredményével támasztjuk alá mondandónkat. Ráadásul megvan az az előnye is, hogy vizuálisan tudjuk ábrázolni, vagyis szemléltetni tudjuk az eredményeinket.

Például: a KSH adatai alapján az induló vállalkozások 70%-a a 3. év végére megszűnik. Vagy: a mi technológiánkkal 5x gyorsabban lehet ezt a terméket legyártani.

A statisztikák stabil eszközeink lehetnek a meggyőzés során. Természetesen alapuljanak valós kutatáson, és származzanak megbízható forrásból. Néha erőfeszítésbe telik begyűjteni őket, de mindenképp érdemes befektetni ebbe.

Meggyőzés

6. Használd a hitelesség erejét

Ha hitelesnek tűnik az információ forrása, akkor az emberek valószínűbbnek tartják, hogy igaz is. Tehát erősebb meggyőző ereje is van.

Hitelesség forrása 1: A szakértő

Számodra melyik meggyőzőbb: ha egy orvos vagy a szomszéd néni ajánl egy terápiát? Kinek hiszel egy eljárás hatékonyságával kapcsolatban: a mérnöknek, aki nap nap után az adott eljárással dolgozik, vagy a marketingesnek, aki egy rövid oktatás után megkapta a feladatot, hogy mutassa be a folyamatokat?

Hitelesség forrása 2: A celeb

Ha egy ismert ember értékrendjével, stílusával vagy eredményével szimpatizálunk, az általa elmondottakkal is fogunk, vagyis sokkal erősebb hatással lesz az ő mondandója a célcsoportunkra. Ha egészségesen akarsz étkezni, és egy általad ismert egészségesen táplálkozó celeb bemutat egy terméket, sokkal szívesebben fogod megvásárolni, vagy ha egy edzésmódszert mutat be, azt is szívesebben fogod kipróbálni.

Hitelesség forrása 3: Az ügyfél visszajelzések

A más vásárlóktól származó információk, elfogulatlan vélemények komoly meggyőző erővel bírnak a jövendőbeli, hezitáló vásárlóknál. pl. Filmek IMDb értékelése. Éppen ezért tegyél meg mindent, hogy a Facebookon, Google-ben vagy a saját honlapodon minél több visszajelzést feltüntess. Hiszen te magadról azt mondhatsz, állíthatsz, amit akarsz. De ha a vásárlói visszajelzések támasztják alá a megbízhatóságodat, korrektségedet, sikereidet, akkor az hatékonyabb meggyőzőerővel bír.

A hatékony ügyfélvélemények jellemzői:

  • eredményorientált,
  • bizonyítja az állításokat,
  • olyasvalakitől származik, akivel az emberek azonosulni tudnak,
  • fényképpel rendelkeznek

A fenti lista nem teljes, de érdemes a kommunikációdban, a landing oldalaidon, a tárgyalásaid, a prezentációd során vagy az ajánlataidban használni.

Néhány könyv, amiket ajánlok elolvasni ebben a témában:

Dale Carnegie: Sikerkalauz 1 – Hogyan szerezzünk barátokat és befolyásoljuk az embereket

Robert B. Cialdini: Hatás

Meik Wiking: Az emlékteremtés művészete

Olivia Fox Cabane: Személyes vonzerő – A karizmatikus ember titka

Vanessa Van Edwards: Ellenállhatatlan

John David Mann Bob Burg: Az adakozó

Ha még nem olvastál könyvet arról, hogyan bánj az emberekkel, hogyan társalogj velük jobban, hogyan alakíts ki jobb kapcsolatokat, akkor végezd el a feladatodat, mert ez támogatni fog téged a következő szint elérésében.

Összefoglaló

A meggyőzés tudatos ismerete nélkül megjósolhatatlan, milyen hatással leszünk az emberekre. Éppen ezért életbevágóan fontos, hogy tudatosan foglalkozz a témával. Remélem, ez a kis kóstoló segített abban, hogy egyrészt megértsd miért fontos, másrészt hogy észrevedd, már most is használsz eszközöket a meggyőzéshez. Mit gondolsz, ezután tudatosabban fogsz meggyőzően cselekedni? Egy valamire kérlek: légy etikus, és ne akard manipulálni az embereket!

Örömmel fogadom visszajelzésedet vagy kéréseidet ezzel a témával kapcsolatban, ennél a Facebook posztnál.

Hogyan tudok még segíteni neked?

Hónapról hónapra újabb és újabb kihívások elé állítjuk a nagy álmokkal rendelkező kisvállalkozókat az SVL Klubban, ahol az elméletben ismert feladatokat gyakorlati lépésekre bontjuk, hogy semmi kifogásod ne lehessen az ellen, hogy nem tudod átültetni a gyakorlatba az elméleti tudásodat. Találsz itt kihívást árazásra, kampányolásra, ebook írásra, a halogatás legyőzésére, piackutatásra vagy a weboldalad rendbetételére. Kevesebb a díja, mint egy könyv ára. Nézd meg a részleteket és csatlakozz! Nem fogod megbánni!

Írj kommentet!

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük