Sok magyar kisvállalkozás még mindig nem használja ki a landing oldalak nyújtotta előnyöket, pedig ez az eszköz az online marketing egyik legfontosabb elemei közé tartozik. Ha te is úgy érzed, hogy az online jelenléted nem hozza a várt eredményeket, akkor itt az ideje, hogy megismerkedj a hatékony landing oldalak készítésének titkaival. Ebben a blogbejegyzésben minden lényeges információt megtalálsz, ami segít abban, hogy az online jelenléted hatékonyabbá váljon, és több ügyfelet vonzz az üzletedbe.
Én imádok landing oldalakat készíteni. Fáradhatatlanul tanulom ennek a tudományát, mert megsokszorozza a vállalkozásom hatékonyságát. Hiszen egy landing oldal a hét minden napján 0 órától 24 óráig folyamatosan tájékoztatja, meggyőzi a látogatókat és ráadásul akár egyszerre több százat vagy ezret is.
Ha te is szeretnéd ezt, és még soha, vagy csak kevés alkalommal készítettél landing oldalt, akkor ismerkedj meg ezzel az kihagyhatatlan marketing eszközzel.
Üdvözöllek Csaba vagyok!
Azért dolgozom, hogy a nagy álmokkal rendelkező kisvállalkozók olyan könnyen tudják megvalósítani az üzleti céljaikat, mint amilyen könnyen megálmodták azokat.
2014 óta tanácsadással, tréningekkel, mentorprogramokkal segítem a hozzád hasonló fejlődni vágyó vállalkozókat.
Az alábbi kérdésekre kapsz választ ebben a bejegyzésben:
1. Mi is pontosan a landing oldal, és milyen célokra használható?
3. Milyen eszközök állnak rendelkezésedre a landing oldalak készítéséhez?
5. Hogyan lehet mérni a landing oldal hatékonyságát?
6. Hogyan lehet javítani, fejleszteni a landing oldalakat?
1. Mi is pontosan a landing oldal, és milyen célokra használható?
A landing oldalt gyakran hasonlítják ahhoz az igazi értékesítőhöz, aki személyesen találkozik az ügyféllel. Ahogy az értékesítő az első benyomásokkal, a megjelenésével és a bemutatkozással kialakítja az ügyfél bizalmát, úgy a landing oldal is az első benyomásokat adja az online látogatóknak, amikor felkeresik a kisvállalkozásod weboldalát.
A landing oldal célja hasonlóan az értékesítőhöz, hogy felkeltse az érdeklődők figyelmét, megragadja az érdeklődésüket, és rávezesse őket a vásárlásra vagy a konkrét cselekedetekre. Egy landing oldal segíthet az email címek, a telefonszámok begyűjtésében vagy az időpontok foglalásában is. Ahogy az értékesítő is igyekszik pontosan megérteni az ügyfél szükségleteit és kívánságait, úgy a landing oldal is igyekszik megfelelően kialakított tartalmával és designjával a látogatók szükségleteit kielégíteni.
Továbbá, ahogy az értékesítő a megfelelő érvekkel és hasznos információkkal segíti az ügyfelet a döntésben, úgy a landing oldal is hasznos információkat és érveket ad a látogatóknak, hogy azok végül konvertáljanak.
Tehát, a landing oldalak az online értékesítésben segítő weboldal típusok, amelyek az első benyomások és a látogatók figyelmének felkeltésének vagy megtartásának kulcsfontosságú eszközei. Ahogy az értékesítők a bizalom építésével és megfelelő kommunikációval nyerik el az ügyfelek bizalmát és hoznak létre sikeres értékesítéseket, úgy a landing oldalak is a látogatók figyelmének megnyerése és a konverziók növelése érdekében nyújtanak megfelelő információkat és érveket.
És mindezt 0-24-ben tudják végezni fáradhatatlanul, ráadásul egyszerre akár több száz vagy ezer emberrel. Hát nem csodálatos?
Szóval ne feledd: marketing folyamataidban kulcsszerepet játszanak a landing oldalak, hiszen ezeken a felületeken kell olyan hatékonyan kommunikálnod a célcsoportod felé, hogy az végül vásároljon vagy bármilyen más célirányos tevékenységet (időpont foglalás, regisztráció, visszahívás kérés, feliratkozás, letöltés, jelentkezés) elvégezzen.
2. Hogyan lehet hatékonyan felépíteni egy landing oldalt, hogy vonzó és hatásos legyen az érdeklődők számára?
A hatékony landing oldalak sikerének kulcsa a megfelelő felépítés és kialakítás. Az alábbiakban bemutatok néhány fontos elemet, amelyeket érdemes figyelembe venned a landing oldal tervezésekor:
Célkitűzés és célközönség
Mielőtt elkezdenéd a landing oldal tervezését, fontos meghatároznod a célt és a célközönséget. Gondolj arra, hogy kik azok az emberek, akiknek szól a landing oldal, milyen problémáik vannak, és hogyan tudod meggyőzni őket arról, hogy érdemes veled dolgozni.
Az első benyomás
Az első benyomás számít, ezért a landing oldaladnak rögtön magával kell ragadnia a látogatót. A megfelelő vizuális elemek, mint például egy figyelemfelkeltő címsor, egy látványos kép vagy videó, segíthetnek abban, hogy azonnal felkeltsd az érdeklődést.
Az ajánlat
A landing oldalak egyik legfontosabb eleme az ajánlat, amelyet a látogatóknak kínálsz. Fontos, hogy jól átgondolt, vonzó és konkrét ajánlatot tegyél, amely segít a látogatóknak megoldani a problémáikat vagy elérni a céljaikat.
Meggyőző tartalom
A landing oldal tartalmának meggyőzőnek és jól strukturáltnak kell lennie. Használj rövid, tömör és könnyen érthető szöveget, amely az adott ajánlat előnyeire és értékeire fókuszál.
Cselekvésre ösztönzés
Az egyik legfontosabb elem a landing oldalaknál az, hogy az oldalon egyértelműen megjelenjen, hogy mit kell csinálnia a látogatónak. Mi az elvárt cselekvés. Akár minden fontosabb döntési pontnál el lehet helyezni egy cselekvésre ösztönző gombot (megrendelem, lefoglalom, jelentkezem), ami egy űrlapra vagy az adott funkcióhoz vezeti az érdeklődőt. Így a látogatók azonnal tudják, hogy mit kell tenniük az ajánlatod igénybevétele érdekében.
3. Milyen eszközök állnak rendelkezésedre a landing oldalak készítéséhez?
Ahhoz, hogy hatékony landing oldalakat készítsünk, számos eszköz áll rendelkezésünkre, amelyeket érdemes kihasználni. Sok vállalkozás előnyösnek találja a sablonokat és a platformokat, mivel ezek segítségével könnyedén elkészíthetik a landing oldalukat anélkül, hogy mélyreható tudást kellene szerezniük a webfejlesztés területéről.
A kezdőknek ajánlom például a Wix, a Squarespace, a Unbounce, a Leadpages vagy a HubSpot platformokat, melyek mindegyike segít a felhasználóknak könnyedén és hatékonyan elkészíteni a landing oldalukat.
Ha azonban nagyobb szabadságra és testre szabhatóságra vágysz, akkor érdemes lehet egy saját tárhelyet bérelni, ahol egy wordpress alapú weboldalt tudsz elkészíteni minimális informatikai tudással.
Egyedi fejlesztést csak abban az esetben javaslok, ha már a fenti felületeket kipróbáltad, építettél saját oldalakat és tudod, hogy mit akarsz, milyen elvárásaid vannak.
Fontos, hogy az eszközök és platformok kiválasztásakor figyelembe vedd az üzleti céljaidat és a célközönségedet, hogy a lehető legjobb eredményeket érd el.
4. Hogyan lehet a landing oldalt a lehető legjobban optimalizálni a keresőmotorok számára, hogy minél több látogatót vonzzon?
A landing oldalak keresőbarát optimalizálása nagyon fontos a sikeres online marketing stratégia szempontjából. Az a cél, hogy az oldal tartalma releváns legyen az adott kulcsszóra, amelyre optimalizálni szeretnénk. Így egy-egy keresés során megjelenik a találatok között és kereső látogatókat hoz az oldalunkra.
Fontos továbbá, hogy az oldal megfelelően tagolt legyen, azaz tartalmazzon címsorokat és bekezdéseket. A meta leírások, címek és alt tagok megfelelő használata is segít a keresőmotoroknak jobban megérteni az oldal tartalmát.
Az oldal sebességének optimalizálása és a mobilbarát design szintén lényeges szerepet játszik a keresőmotorok szempontjából, mivel azok szeretik az olyan oldalakat, amelyek könnyen elérhetők és használhatók mobil eszközökön is.
A kulcsszavak megfelelő elhelyezése és használata a tartalomban, valamint a megfelelő meta adatok használata segíthet abban, hogy az oldal a lehető legjobb helyen jelenjen meg a keresési eredmények között.
5. Hogyan lehet mérni a landing oldal hatékonyságát?
A landing oldal hatékonyságának mérése kulcsfontosságú a sikeres online marketingkampányokhoz. A mérés során az alábbi mutatókat érdemes figyelni:
Konverziós arány
Ez a mutató azt jelzi, hogy az érdeklődők közül hányan végzik el a kívánt cselekvést a landing oldalon, például kitöltik az űrlapot vagy vásárolnak valamit.
Bounce rate
Ez a mutató azt jelzi, hogy az érdeklődők hány százaléka hagyja el az oldalt anélkül, hogy bármilyen interakciót végezne rajta. Minél alacsonyabb a bounce rate, annál jobban teljesít az oldal.
Átlagos látogatási idő
Ez a mutató azt jelzi, hogy az érdeklődők átlagosan mennyi időt töltenek az oldalon. Ha az átlagos látogatási idő magas, az azt jelzi, hogy az oldal tartalma releváns és érdekes a látogatók számára.
Források
Fontos figyelni az oldalra érkező forgalom forrásaira is. Ha az oldalra irányuló forgalom jelentős része a fizetett hirdetésekből származik, akkor érdemes figyelni a hirdetések hatékonyságát is.
A mérést alaposan dokumentálni kell, hogy az eredmények alapján hatékonyabb stratégiákat lehessen kidolgozni az adott oldal fejlesztésére vagy a jövőbeni kampányokhoz.
Ezért érdemes bekötnöd az oldaladra ingyenes Google Analytics szolgáltatást.
6. Hogyan lehet javítani, fejleszteni a landing oldalakat?
A landing oldalak hatékonysága folyamatosan változik, és fontos, hogy a visszajelzéseket és adatokat felhasználva folyamatosan fejleszd az oldalt. Az első lépés az adatok gyűjtése, amelyet többféle módon is megtehetsz, például a Google Analytics használatával. Az adatok alapján megállapíthatjuk, hogy mely elemek működnek jól, és melyeket kell javítani.
A visszajelzéseket pedig különböző módon gyűjthetsz, például az oldal látogatóinak megkérdezésével, vagy akár A/B tesztekkel. Az A/B tesztelés során két változatot készítünk az oldalról, majd teszteljük, hogy melyik változat működik jobban. az eredmények alapján pedig elvégezzük a módosításokat, finomításokat, hogy a látogatóknak a legjobb élményt nyújtsuk.
Fontos, hogy ne csak egyszer fejleszd az oldalt, hanem rendszeresen ellenőrizd és javítsd azt. A folyamatos fejlesztés segít abban, hogy az oldal mindig a lehető legjobban teljesítsen, és minél több ügyfelet vonzzon a vállalkozás számára.
Összefoglalás:
Ahhoz, hogy a vállalkozásod sikeres legyen az online térben, nélkülözhetetlen a hatékony landing oldalak használata. A megfelelően felépített és optimalizált landing oldal az értékesítési folyamatod legfontosabb pontja lehet, melynek segítségével a látogatók átalakulnak vásárlóvá. Ne feledd, hogy a landing oldalak egy kreatív és hatékony megoldást kínálnak a konverziók növelésére, így ha még nem kezdtél el ilyen oldalakat használni, érdemes mielőbb elkezdeni.
Hogyan tudok még segíteni neked?
A hatékony landing oldalak különböző blokkokból épülnek fel. Ha kíváncsi vagy, mi az a 18 leggyakoribb tartalom, amiről mindenképp írnod kell egy landing oldalon, akkor kattints ide és ingyenesen töltsd le a 20 perces videómat.
Ha szeretnéd, hogy fogjam a kezedet és lépésről lépésre végigvezesselek egy landing oldal elkészítésében, akkor vágj bele a sales oldal kihívásba.