fbpx

8+1 kihagyhatatlan versenyelőny, amit az ebookjaim biztosítanak nekem

2014. márciusában csöngött a telefonom. Ismeretlen szám. Egy lelkes fickó szólt bele, hogy hallotta, hogy én üzleti modellezéssel foglalkozom, és az után érdeklődik, hogy van-e valamilyen tudásanyagom, aminek a segítségével egy kicsivel mélyebben megismerhetné, hogy mi ez a téma.
Másnapra lett ilyen anyagom. A címe az ÜMÉ 1×1 lett, ami a mai napig letölthető. Persze azóta már sokszor átírtam, átszerkesztettem, hogy egyre jobb és jobb értéket nyújtson az érdeklődőknek.
Azóta fizikai könyvet és további számos ebook-ot is írtam.
Szerintem ez egy szuper lehetőség a szakértői vállalkozások, vállalkozók kezében. Ebben a bejegyzésben összegyűjtöttem 8+1 felhasználási lehetőséget az ebook-okhoz.

1. Márka ismertség növelése

A szépen elkészített ebook sokkal nagyobb hatással van a célközönségre, mint egy egyszerű social media poszt vagy egy blogbejegyzés. Valamint sokkal tartósabb is a hatása, hiszen akár többször is megnyitják, használják.
Ha letöltötték az azt is jelenti, hogy az érdeklődő számítógépére vagy telefonjára került a márkád.

Ráadásul egy ebook reklámozása pozitív márka üzenetet tartalmaz, hiszen tudást ígérsz, ráadásul ingyen.

És ha valóban szuper anyagot állítottál össze, akkor megosztják egymással, kinyomtatják, használják. Vagyis építik a felhasználók a márkád ismertségét.
Igen, egy ebook erre is képes.

2. Email lista növelése

Az egyik legklasszikusabb szerepe az ebook-oknak, hogy listára való feliratkozásért cserébe adjuk. Korábban is, de ma is igaz, hogy a saját lista a legértékesebb. Így ennek bővítésén állandóan dolgozni kell. Egy ebook jól hirdethető, jól kommunikálható és valódi értéket sugall, így ha jó a címe, szép a borítója, ha jók a vélemények róla, akkor örömmel adják meg az adataikat az érdeklődők és szívesen iratkoznak fel a listádra, hogy megkapják ezt a könyvet.

GDPR szempontjából fontos, hogy az adatokat nem az ebook letöltése miatt adják meg, hanem a listára való feliratkozásért és ajándékba kapnak egy ebookot. Mert ha az ebook-ért adják meg az adataikat, akkor opcionális számukra, hogy feliratkoznak-e a listádra. Erre érdemes odafigyelned.

3. Szakértői státusz építése

Még csak nem is kell elolvasnia az érdeklődőknek, már az a tény, hogy írtál egy könyvet, egy ebookot, más pozícióba helyez téged, mint szakértőt. „Ha már valaki ír egy ilyen anyagot, ő biztosan ért ahhoz a témához.” Hiszen rendszerbe tudtad szedni, és a saját szavaiddal tudod azt megmutatni, elmagyarázni, megtanítani.
Így, ha van saját ebook-od, az ki tud emelni azon kollégáid közül, akik nem vették a fáradtságot és nem írták meg a saját szakmai anyagukat. Ne hagyd ki, nagy lehetőség, nagy előny kis erőfeszítéssel. Nyerő kombináció. Élj vele!

4. Bevételszerzés

A legtöbb esetben egy ebook ingyenesen elérhető, de miért kellene ingyen adni, ha értékes gondolatokat tartalmaz és valódi segítséget nyújt az olvasójának?
Éppen ezért bátran merd azt mondani, hogy ezt pénzért adod.
Egy fizikai könyvnek vannak nyomdai, és szállítási költségei is, de nem ez indokolja, hogy pénzért adjuk. Maga az információ, ami az igazi értéket képviseli. Innentől kezdve teljesen mindegy, hogy digitálisan vagy fizikálisan érhető el.
Természetesen van az a verzió is, amikor mindkét formában megvásárolható.
De egyszerűen dönthetsz úgy is, hogy leteszteled az anyagodat, és ha rendben van digitálisan, akkor elérhetővé teszed fizikálisan is.
Nekem is van néhány speciális ebook-om az üzleti modell építés témájában, amihez csak pénzért lehet hozzájutni.

5. Lead generálás

Egy jó ebook alkalmas arra, hogy a téma iránt érdeklődőt olyan tudásszintre, gondolkodásmódra vagy érzelmi állapotra juttassa el, hogy megértse, miért a te szolgáltatásodra, termékedre, megoldásodra van szüksége. Vagyis egy ebook képes továbbléptetni az érdeklődőt a vásárlási folyamatban. Így akár a hideghívásokat vagy a személyes kapcsolatépítést is képes kiegészíteni vagy helyettesíteni. Ráadásul szépen felmelegíti és egy megfelelő tudásszintre hozza, minőségileg javítja az érdeklődőket. Valamint az is óriási előnye, hogy mindezt nagy számban, a hét minden napján, reggeltől estig képes megtenni.

6. Oktatás, tanítás

Elég gyakori, hogy egy ebook azért készül, hogy a szerző célpiacát tudással segítse. Előfordulhat az is, hogy bizonyos kérdéseket rendszeresen feltesznek az emberek, ilyenkor hatékony megoldás ezeket egy ebookban összegyűjteni. Így nem kell őket külön-külön megválaszolni, de az érdeklődők és ügyfelek hozzájutnak ahhoz a magasabb tudáshoz, nagyobb magabiztossághoz és megfelelő szemléletmódhoz, ami azután nagy segítség lesz a szakértőnek is.

A tanító ebookok részletes és informatív módon mutatják be az adott témát, járják körül a kérdést. Gyakorlati szituációkkal, saját történetekkel tudják szemléltetni a lényeges részeket.
Használhatnak benne feladatokat, gyakorló sorokat, példamondatokat, megoldásokat, gyakorlati lépéseket.
Továbbá lehetnek benne ábrák, videók, infógrafikák, amivel emlékezetesebbé lehet tenni az átadott információkat.
Az ismeretek mélyítését szolgálhatják a kapcsolódó kérdezz-felelek részek, tesztek vagy tanulókártyák is.
Az is nagy segítség tud lenni az olvasók számára, ha további olvasnivalókat kapnak, hogy még jobban bele tudjanak merülni egy-egy témába.

7. Bizalomépítés

Az ebook szólhat olyan esettanulmányokról, amikben bemutatod, hogy kinek hogyan segítettél.
Szerepelhetnek az ügyfeleid véleményei, visszajelzései vagy sikerei is.
Valamint a saját történed megosztásával akár azonosulhat is veled az olvasó, hiszen látja, hogy te már megtetted azt az utat, amin ő végig akar menni. Így jobban elhiszi, hogy te tudsz neki segíteni.

8. Történetmesélés

Az ebook szólhat a te vagy az ügyfeleid történetéről. Sőt akár egy fiktív történet is lehet.
De egy biztos: ha történeteket használsz az ebookodban, akkor érzelemdúsabb és emlékezetesebb lesz, mint egy száraz szakmai anyag.
A jó történet alkalmas arra, hogy tanítson, hogy bizalmat építsen, leadet generáljon, szakértői státuszt építsen, vagy növelje a márka ismertségét.
Persze, ha nem vagy jó benne, akkor nem kell erőltetni.
De azért próbáld meg! 😉

+1 Adj ebook-ot bónuszba!

Egy jó ajánlatban szerepel legalább egy jó bónusz is. Miért ne lehetne a bónusz a te ebookod?
Ráadásul nem csak a te ajánlatodban szerepelhet, hanem felajánlhatod másoknak is. Ha van egy jó keresztmarketing partnered, kínálhatja ajándékként az ügyfeleinek, hogy ha nála vásárolnak, a te ebookodat kapják meg. Így ő is jól jár, hiszen növelni tudja az ajánlatának az értékét, és a te ismertséged is növekszik.

Összegzés

Remélem most már te is érzed, hogy kár lenne kihagyni a saját ebook-od elkészítését. A fenti 8+1 előny kihasználása óriási lendületet tud adni a vállalkozásod számára. Megnő az ismertséged, pénzt tudsz vele keresni, növelheted az email listádat, javul a szakértői státuszod, új ügyfeleket szerzel, közben tudatosabbá tudod tenni a piacodat, jobban megbíznak benned és még a gyakori bónusz hiányt is meg tudod vele oldani.
Kell ennél több?
Ne várakozz, vágj bele és készíts egy ebookot te is!
Örömmel fogadom visszajelzésedet vagy kéréseidet ezzel a témával kapcsolatban, amit itt tudsz megírni nekem.
És ne feledd, nem kell megállni egy ebooknál! Írhatsz többet is!

Hogyan tudok még segíteni neked?

Ha el akarod készíteni a saját ebook-odat, akkor javaslom, hogy iratkozz fel a hírlevél listámra és ingyenesen megkapod az Ebook formai követelményeinek csekklistáját. Vagy ha azt szeretnéd, hogy gyakorlatban lépésről lépésre vezesselek végig az ebook-od megírásán, akkor nevezz be a Megírom az ebookom! Kihívásba.