tartalomgyártás

Tartalomgyártás, avagy legyél látható a célpiacod számára!

Ha jobb üzleti eredményeket akarsz elérni, akkor fontos, hogy a piacod számára látható és észrevehető legyél. Erre számos eszköz létezik. Ezek közül az egyik legolcsóbb megoldás a tartalomgyártás.

Egy idézettel indítanám a bejegyzést:

„Ha nem vagy benne a fejekben, nem vagy benne a bizniszben”

Szerinted mi számít jobban a tartalomgyártás szempontjából?

Mennyiség vagy minőség?

Ez egy beugratós kérdés, hiszen mindkettő fontos. Legyen minőségi tartalmad, megfelelő mennyiségben. Ha jó, hasznos és értékes tartalmat gyártunk, akkor nincs olyan, hogy túl sok.

Vannak olyan felületek pl. a story, ahol inkább a mennyiség számít. Ugyanakkor a blogodnál vagy a YouTube videóidnál inkább a tartalom minősége fog jobban számítani.

A tartalomgyártás opcionálisan választható, azaz, nem kötelező a vállalkozásod számára tartalmat gyártani. Azonban, ha mégis emellett döntesz amikor elindítod a vállalkozásodat, jó, ha tudod, eleinte nem a vállalkozásod gyakorlati részével fogsz foglalkozni. Van erre is megoldás, ha kiszervezed, de az elején a vállalkozás szempontjából is előnyös, ha te végzed ezt a feladatot.

tartalomgyártás

De honnan lesz tartalmad? Honnan szerezz ihletet a tartalomgyártáshoz?

1. Olvass

Ehhez az előző blogbejegyzésemben kaphatsz egy kis segítséget, üzleti könyvek terén. De bármi jó, ami téged érdekel. Az olvasás gondolatébresztő. Lehet, hogy éppen az aktuálisan kézben tartott könyved hozza meg az ihleted!

2. Naplózz

Azaz, kezdd el leírni, miről beszélgetsz az emberekkel a vállalkozásoddal kapcsolatban. Mire kíváncsiak? Mit szeretnének tudni? Milyen kérdéseket tesznek fel? Ezeket jegyzeteld le magadnak, és remek posztok születhetnek belőle.

3. Dokumentálj

Ennél a pontnál fontos megjegyeznem, hogy maradj nyugodtan a komfortzónádon belül. Vidd bele a tartalmadba saját magad, a veled történt dolgokat, gondolataid, érzelmeid. Azonban maradj önazonos, annál hitelesebb nincs. Ha te szívesen osztod meg követőiddel, Buksi kutyád milyen kedvesen vár haza nap mint nap, vagy mutatod meg kedvenc kávézódban elfogyasztott kávéd, nyugodtan tedd meg. Annyit és abból adj, ami számodra még komfortos.

Én eléggé introvertált vagyok, így a magánéletem pillanatai nem kerülnek posztokba, bejegyzésekbe, de a vállalkozói szemléletemet és gondolataimat szívesen osztom meg a követőimmel.

tartalomgyártás

Tartalomgyártási tippek

A tartalomgyártásnak különböző csatornái lehetnek. Van, ahova tartós tartalom megy, ilyenek a blogoldalak, Youtube, weboldal.
S van a gyorsan változó, ilyenek a sztori felületek, melyek 24 óra múlva eltűnnek – Instagram esetén ugye lehetőség van összegyűjteni őket és visszanézhetővé tenni, de a legtöbb felületen ezek csak meghatározott ideig láthatóak.

1. Tipp: Tartalomstruktúra

Legyen egy tartalomstruktúrád. Írj le 5-7-10 fő témát, ami a vállalkozásodhoz kapcsolódik. Ehhez jöhet 5-7-10 altéma. Így már könnyebben tudod strukturálni a tartalmad, kitölteni a témákat.

2. Tipp: Ne feledkezz meg az értékesítésről

Szerezd meg a figyelmet, tartsd meg és végül tereld az értékesítés felé. Ehhez természetesen nem árt tudnod, mi az, amit szeretnél eladni. Gyakori aggodalom, hogy túl sok az információ, nyomulásnak érzik az emberek, de ha a tartod az arányokat, azaz értékes tartalmat adsz, és emellett értékesítesz, ez nem lesz probléma.

3. Tipp: Makroból mikro

Makrotartalomból készíts mikrotartalmat.
Mit is jelent ez? Mi az a makrotartalom? A makrotartalom nagyobb terjedelmű, lehet blogbejegyzés, videó, podcast, hírlevél.
A mikrotartalom a közösségi oldalra írt posztok, sztorik, rövid videók.

Vedd elő a makrotartalmad, és bontsd részekre. Akár altémakörökre, vagy idézhetsz is belőle.
Ha nehezen gyűjtesz tartalmat egy nagy témához, gyűjts össze 12 kisebbet, ebből készülhet egy nagy, ami részekre bontható. Így meg is van a havi 1 fix témád.

4. tipp: Mikroból makro

A 3. pont visszafele is működik. Több mikrotartalomból készülhet egy nagy. Facebook posztokból, rövid videókból, bejegyzésekből szakmai cikk készülhet, blogcikk vagy hosszabb videó, podcast. Összefűzheted vagy az egyes kisebb tartalmakat bővebben kifejtheted.

A Segítség, vállalkozó lettem! című könyvem elkészülésében is segítségemre voltak korábbi blogbejegyzéseim. Ezeket is felhasználtam, hiszen évekig blogoltam, így vannak részek, melyek változtatás nélkül kerültek bele.

Ugyanazt a témát megírhatod más aspektusból, lehet más a szereplője, nyelvezete, hangulata, hangneme is. Így máris összeállhat egy makrotartalom. A hasznos tippek, gondolatok és tanácsok is összefűzhetők egy egésszé.

Mivel mindig jönnek új követők, illetve képtelenség minden bejegyzés, videó témáját megjegyezni, így akár egy korábban közzétett téma is újra felhasználható.

5. Tipp: Bénázd ki magad!

Kezdd el, hogy kibénázd magadat! Nem baj, ha béna vagy. Légy béna. Ezen keresztül jutunk el ahhoz, hogy profik legyünk. Az elején úgysem lát senki. Hibázz nyugodtan. Attól leszel jó, hogy elkezded. Mint az úszás. Be kell menni hozzá a vízbe. Az emberek azért néznek, mert szeretnek. A hibákat elnézik mert szeretik, amit csinálsz.

Vágj bele! Nem számít, hogy az elején nem bízol magadban! Meglátod, hogy a kezdeti nehézségek idővel megszelídülnek, és egyre rutinosabb leszel. Ha értéket adsz, hasznos gondolatokat, információkat, akkor a nyelvbotlások, véletlen szóismétlések pedig lehet, hogy fel sem fog tűnni a követőidnek. Sokszor a legnagyobb gát mi magunk vagyunk a saját vállalkozásunk haladásában. Ez alól a tartalomgyártás területe sem kivétel.

A kezdeti próbálkozásokat egyébként akár el is tüntetheted, ha nem vagy elégedett. Azonban én azt mondom, jó az, ha látod, honnan indultál, hogyan kezdted. Saját kezdeti szárnypróbálgatásaimat is fent hagytam a neten. Néhol megmosolyogtató, de én vagyok.

Az egyik gyakori félelem, hogy majd egy „nagyon menő szakember” jön és kicikizi az első próbálkozásokat. Kár lenne emiatt aggódni, hiszen aki kellő intelligenciával bír, maximum otthagy egy vagy több hasznos tanácsot.

tartalomgyártás

A legolcsóbb, legegyszerűbb és az egyik leghatékonyabb tartalomgyártási eszköz

A végére hagytam azt, amit bárki azonnal elkezdhet használni. Ez az egyik legjobb marketingeszköz a vállalkozó kezében, a kommentelés. Kommenteljetek! Írjatok értékes kommenteket mások posztjai alá, hiszen az alapján is megkereshetnek, észrevehetnek benneteket. Nem beszélve arról, hogy a kommentjeitek segíthetnek a saját tartalmaid elkészítésében. Ráadásul ha a te posztod alá is írnak, akár témaötletet is találhatsz magadnak.

Nektek mennyire megy a tartalomgyártás? Posztoltok? Blogoltok? Van videós anyagotok vagy podcastetek? Könnyűnek vagy nehéznek érzitek a tartalomgyártást?

Ezen blogbejegyzés forrásául a Segítség, vállalkozó lettem! Facebook csoportban készített élő adásom szolgált alapul. Az élő adást az alábbi képre kattintva tudod visszanézni:

tartalomgyártás

Ha pedig szeretnél még több érdekes tartalmat olvasni, nézni tőlem, megtalálsz a segitsegvallolkozolettem.hu weboldalon, vagy a Segítség, vállalkozó lettem, Facebook csoportban.

Írj kommentet!

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.