Tudtad, hogy az induló vállalkozások 45%-a a 3. évben megszűnik? Ez egy KSH statisztika, melyben a projekt cégek is benne vannak, de ha belegondoltok, akkor is döbbenetes ez a szám. Tehát, ha te idén indultál, 45% esély van arra, hogy a 3. évben már nem fog működni a vállalkozásod.
Azért, hogy te ne ess bele ebbe a 45%-ba, rendkívül fontos, hogy tudatosan vállalkozz, tudatosan légy jelen a vállalkozásodban és tudatosan dolgozz magán a vállalkozásodon. Ugyanis attól, hogy valakinek van egy vállalkozása, még nem válik automatikusan vállalkozóvá.
Sokan egyfajta „vakrepülésként” jellemzik az első időszakot, ami lehet, nem is gond, hiszen így amolyan „boldog tudatlanságban” indulva, nem szembesülnek a rengeteg teendővel, információval. Persze, ezeket el kell sajátítani, meg kell ismerni, de a kezdeti lelkesedés legalább megvan.
Induláskor a legtöbben jó szakemberek szeretnének lenni.
Mindenki hallott már olyat, talán tapasztalta is a környezetében, hogy egy nem túl ügyes szakember mégis üzleti sikereket ér el. Drágábban el tudja adni akár a rosszabb minőségű termékét és szolgáltatását, jönnek az ügyfelek. Ez is azt mutatja, hogy vállalkozóként nem elég, ha szakmailag vagy jó.
A szakmai fejlődésre szükség van az üzleti sikerhez, de ez önmagában kevés lesz.
Tehát, a szakmai fejlődés mellett szükség van elsősorban arra, hogy az üzleti területen is fejleszd magad. Tudj vállalkozói fejjel gondolkodni.
A másik fontos terület, hogy emberileg is fejlődj, azaz az önismeret terén is előrébb lépj.
Ez a három nagy rész, aminek egyensúlyban kell lennie ahhoz, hogy sikeres vállalkozást működtess:
1. Szakmai terület
2. Üzleti terület
3. Emberi oldal, önismeret
Az üzleti oldal
7 fontos területtel kell tisztában lenned:
1. Stratégiai alapok
Ez az, amire építeni tudod a vállalkozásodat, ami hosszútávú stabilitást ad a vállalkozásodnak. A stratégiai alap.
2. A célkitűzés
Vállalkozóként fontos, hogy tudj hosszútávon gondolkodni. Erre azért van szükség, hogy a rendelkezésedre álló szűkös erőforrásokat (idő, pénz, energia) a lehető legideálisabban tudd felhasználni. Például legyen 25 éves célod. Jól olvastad, 25 éves cél. Legyen emellett 1 éves és 5 éves célod is.
3. Tervezés
Elengedhetetlen a célok eléréséhez. Tudnod kell tervezni, hogy elérd a célod. A novemberi Üzleti Évtervező Workshopnak sem véletlen töretlen a sikere, sőt, vannak, akik már 3 vagy több éve vesznek részt rajta.
Ha nincs tervezés, a vállalkozás pazarlóan működik. Kifolyik az idő a kezed közül, rosszabb esetben a pénzed is. Tervezéssel felkészültebb vagy, és jobb eredményeket tudsz elérni.
4. Megvalósítás
Az egyik legnehezebb feladat a vállalkozó számára a tapasztalataim szerint. Megvalósítani annyit jelent, hogy a cél eléréséért dolgozom a terv segítségével.
Itt már nem morfondírozom, ötletelek, hanem beleállok és csinálom, csinálom és csinálom. Hogy jöjjenek az eredmények. Még akkor is ezt teszem, ha nincs benne jártasságom. Cselekvés nélkül nincs eredmény. Tegyél azért, hogy előrébb jussál!
Sokan csak kamu dolgokat tesznek és elhitetik magukkal, hogy ez elég ahhoz, hogy jöjjenek a sikerek. És aztán csalódva adják fel az álmaikat. De ha őszinték magukhoz, akkor tudják, hogy nem azt csinálták, amit kellett volna. Hanem csak elszórakozták az idejüket.
5. Időgazdálkodás
Ha nem jól gazdálkodsz az időddel, nyögvenyelős vállalkozást építesz. Ne csak azokkal a feladatokkal foglalkozz, ami SOS vagy ami a szívednek kedves. Rengeteg módszer közül válogathatsz, ami segíthet. Olvass, tanulj az időgazdálkodásról, majd alakítsd ki a saját módszered. Nincs olyan, ami univerzális megoldást jelentene, itt kizárólag a személyreszabott módszer segíthet.Keresd a számodra legideálisabbat, amit komfortosnak és sajátodnak érzel.
6. Ügyfélszerzés
Ki kell találni, folyamatot kell építened arra, hogy hogyan lesznek ügyfeleid. A cél, hogy örömmel jöjjenek, aki már vásárolt, az visszatérjen. Tervezd el, hogyan növelheted a kosárértéket, hogyan javíthatsz az ügyfélélményen.
A tudatos ügyfélszerzés kihagyhatatlan tényező! Gondos tervezést igényel, egy kiszámítható rendszert szükséges felépítened.
7. Vállalkozói pénzügyek
A vállalkozás pénzügyeinek rendezése, kialakítása körülbelül 2 éves ciklust jelent. Addigra alakul ki minden mérőszám, kimutatás, elemzés.
Mérj, számolj, és szintén tervezz! Kövesd figyelemmel, helyezz rá kellő hangsúlyt, adj neki figyelmet. Lehetőség szerint hetente foglalkozz vele. Ez nem a könyvelő feladata.
Ez az a 7 terület, az alapok, melyekkel a vállalkozás indulásától kezdve foglalkoznod kell, amelyeket jól kell ismerned egy sikeresen működő vállalkozáshoz. A szakmai és üzleti fejlődésen túl az emberi oldallal is foglalkozni kell. A vállalkozói „szerep” egy másfajta gondolkodásmódot, viselkedést igényel.
Az emberi oldal
Alapvetően két nagy területből tevődik össze.
Az egyik a körülmények. Ezek egy részét nem tudjuk alakítani (pl. koronavírus, háború). De azt, kikkel veszem körül magam, hogyan öltözöm fel, milyen munkakörülményeket teremtek magamnak, ezt eldönthetem, alakíthatom én.
Ha vállalkozó szeretnél lenni, érdemes vállalkozókkal is körülvenni magad. Pozitív, sikerorientált emberekkel. Olyanok társaságát keresd, akik építenek, akik értéket adnak számodra.
Az, hogy milyen tulajdonságokkal rendelkezel, hatással van a vállalkozói magatartásodra is. Az, hogy hogyan reagálsz egy utadba kerülő nehézségre, akadályra vagy éppen hogyan kommunikálsz bizonyos helyzetekben, mind meghatározza a vállalkozói énedet, identitásodat.
Ha az emberi oldalad rendben van, határozott vagy, konstruktív gondolatokkal, akkor az üzleti és szakmai oldallal is egyensúlyba kerülsz.
Az iskolában sajnos rosszul kondicionálnak bennünket.
“Akkor kapsz ötöst, ha hibátlanul dolgozol”.
A vállalkozói életben a legtöbb esetben a fejlődés lépcsőfokokban működik. Bátran bénázz az elején. Fogadd el, hogy hibázni fogsz. De a vállalkozók világban a hiba nem jár évismétléssel. Sőt igazából pont akkor jutsz feljebb, ha cselekszel, hibázol és abból tanulsz. Ne várd, hogy minden elsőre sikerüljön! Ér hibázni, és bénának lenni, és ér tanulni mindebből, hogy legközelebb jobb legyél, majd még jobb, még jobb és még jobb. A legjobb focicsapat sem nyer meg minden meccset.
Mit kell még elsajátítanod ahhoz, hogy vállalkozóvá válj?
Érzelemkezelés vállalkozóként
Az érzelemkezelés egy rendkívül hangsúlyos szegmens. Az, hogy hogyan tudod kezelni a visszajelzéseket, a sikereket vagy bukásokat, egyáltalán, a történésekkel kapcsolatos érzelmeidet.
Szokások
A szokások amolyan láthatatlan dolgok. Nem látjuk, hiszen csináljuk, megszoktuk, „így szoktuk”. De mi van, ha rossz szokásaink vannak? Vagy az alkalmazotti létből hozott szokásainkat visszük tovább, amik vállalkozóként már nem megfelelőek?
A szokások feltérképezését követően tudunk változtatni, és új, jobb szokásokat bevezetni. Vállalkozói szokásokat, melyek a fejlődésünket segítik.
A győztes énkép
Hogyan néz ki a te győztes énképed? Hogyan érzed magad a bőrödben, ha sikeres vagy? Képzeld el a te legjobb verziódat! Milyennek látod magad?
Kitartás
Kitartasz a nehézségek ellenére? Ki tudsz tartani akkor is, ha éppen nehezebb időszakot élsz? A kitartás fejleszthető. Pl. kezdj el sportolni
Fegyelem
Emberileg is lényeges tulajdonság, vállalkozóként azonban még fontosabb az önfegyelem. Inkább vállalj kevesebbet, de tudd betartani, mint nagyot mondj és elbukj. Ezzel önmagadnak teszel rosszat vagy éppen jót. Rajtad múlik. A fegyelmezettségeden.
Önbizalom
Azt fogod érezni vállalkozóként, hogy minden továbblépéshez bátorság kell. Ha figyelsz az önbizalmadra, akkor ez menni fog. Dolgozni kell rajta, hogy fejlődjön és erősödjön az önbizalmad.
Az önbizalom egyik erős romboló forrása, amikor elkezded magadat másokkal összehasonlítani. Ne másokhoz mérd magadat, hanem saját magadhoz. A saját fejlődésed kövesd nyomon. Nézheted a másikat, de csak inspirációs forrásként.
Bőség gondolkodás
Gondolkodj bőségben. Ne tartson vissza, hogy vannak mások is a piacon. Épülj! Tűnj ki, légy más, légy jobb a piac többi szereplőjénél. Hidd el, hogy abból a tortából bőségesen jut neked is. A világban sokkal több a lehetőség, mint amennyit ki tudunk használni.
Attitűd
Az attitűd döntés kérdése. Te irányítod, hogyan állsz egy adott feladat elvégzéséhez, hogyan állsz például az ügyfeledhez. A nézőpontunkat mi magunk változtathatjuk meg. Állj oda, tedd bele magad!
Te készen állsz arra, hogy mindezekben fejlődj?
Akkor neked szól a Beindító tréning! Két offline nap Budapesten április 26-27-én. Két jegytípusból választhatsz, Beindító tréning turbó jegy, és Beindító tréning alapjegy közül.
Mit kapsz a jegyedért?
- Egy zseniális munkafüzetet, amit évekig tudsz használni a vállalkozásod építéséhez.
- Továbbá ajándékba kapja minden résztvevő a Segítség, vállalkozó lettem című könyvemet.
- Mindenki kap egy árazási stratégiákról szóló e-bookot, és az egész tréning prezentációját is bónuszban.
A turbó jeggyel ajándékba kapsz még
- egy alapjegyet, mellyel elhozhatod barátod, üzlettársad, házastársad, akit csak szeretnél.
- Illetve egy online mastermind alkalmon is részt vehetsz, ahol azon gondolkodunk, hogyan fejlődhet tovább a te vállalkozásod.
- A tavalyi workshop felvételét pedig 2 hétig visszanézheted, szintén a turbó jeggyel.
Ne maradj le erről a fantasztikus lehetőségről, ráadásul a turbó jeggyel másodmagaddal vehetsz részt a Beindító tréningen!
Segítek, hogy sikeresebb, eredményesebb vállalkozást működtethess, mindezt barátságos környezetben, szuper emberek társaságában!
Jelentkezési határidő: 2023. április 12. szerda 15 óra
Jelentkezéshez kattints erre a képre: