fbpx

Hosszútávú nyereségesség 3 kulcs eleme

nyereségesség

Amikor belevágsz a vállalkozásodba természetes dolog, hogy nem csak a világot akarod megváltoztatni, nem csak egy ügyet képviselsz, de tisztességesen meg akarsz élni belőle vagy még annál is több pénzt akarsz keresni. Ehhez pedig a vállalkozásodnak hosszútávon nyereségesnek kell lennie.

Még mielőtt a 3 kulcselemet megismered, fontos tisztáznunk két sarokpontot ebben a témában.

Sarokpontok

1. Gondolkodj hosszútávon

Az egyik sarokpont, hogy a hosszútávú nyereségességnek alapja a hosszútávú gondolkodás. Nem elveszni a napi gondok és félelmek dzsungelében.

Tehát 10-15-20-25 évben gondolkozz. Ez üzlet, nem ember. A vállalkozásod idősávjában a következő 10-25 év így is, úgy is eltelik, de nagyon nem mindegy, hogy közben egy irányba megy a vállalkozásod, vagy összevissza. Ezt könnyű belátni, hogy az a vállalkozás, amelyik ide-oda kapkod és mindig más a fontos, akkor az hiába működik 10 éve, semmivel sem lesz előrébb, mint az a vállalkozás, amelyik egy éve működik.

Tehát az eredményesség akkor jön, ha van egy jól kijelölt út, amin végigmegy. Ugyanis a nagy eredményekhez több év vagy évtized szükséges.

2. Költs kevesebbet, mint amennyit keresel

A másik sarokkő pedig, hogy egyszerűen többet keressen, mint költsön a vállalkozás. Hiszen ez fogja biztosítani a nyereségességet. Nyilván előfordulhatnak olyan időszakok, amikor beruházást csinál, fejleszt, vagy épp hoz egy rossz döntést, de mindenképpen fontos, hogy a pénzügyek folyamatosan szem előtt legyenek és szigorúan profitra játssza a játékot a vállalkozás.

A két sarokponton után pedig nézzük meg a hosszútávú nyereségesség 3 kulcs elemét

Hosszútávú nyereségesség 3 kulcs eleme

1. Rendszer

Ahhoz, hogy ütőképes és eredményes vállalkozásod legyen, mindenképpen rendszereket kell benne építeni. Rendszerek nélkül képtelen lesz hatékony és ezáltal profitábilis lenni a vállalkozásod.

Nézzünk néhány rendszert, amire szükség lesz:

1) Cél és stratégiai terv rendszer
Ez tartalmazni fogja a rövid,közép,hosszútávú céokat és az ezekből levezetett stratégiai terveket.

2) Marketing rendszer
Ami biztosítja az érdeklődő vagy ügyfélszerzést.

3) Pénzügyi rendszer
Ez biztosítja azt, hogy menet közben folyamatosan képben legyél a vállalkozáso pénzügyi helyzetéről. pl. mennyi kintlévősége van a vállalkozásnak vagy épp mennyi tartozása.

4) Szervezeti rendszer
Ami a napi szintű működéshez szükséges szervezeti szerepeket határozza meg. Felelősségi köröket, jogköröket, kommunikációs formákat, csatornákat, kötelezettségeket, vagy épp motivációs rendszereket is tartalmazhatja.

Ennél természetesen több rendszer fog működni a vállalkozásodban. Az a lényeg, hogy lásd, a vállalkozásod egy rendszerekből álló rendszer. A rendszerekre pedig az az egyik jellemző, hogy minden tényező kapcsoltban van egymással és hatással vannak egymásra. Azaz, ha az egyiken változtatsz, az előbb utóbb hatással lesz a többire is. Ezért szeretem az üzleti modellezést, mert ott át tudjuk látni ezeket az összefüggéseket.

Hosszútávú nyereségesség 3 kulcs eleme

2. Cselekvés, kitartás

Bármilyen jó tervet is rakunk össze, a váratlan helyzeteket nem tudjuk kiiktatni. Ezek a nem várt helyzetek, pedig frusztrációt, nehézséget, csalódást és kudarcot hozhatnak. Nehezebbé válik a haladás, a fejlődés, az előrelépés. Ez egy természetes dolog. A nyár után mindig jön az ősz és a tél. De utána ismét jön a tavasz, a fellendülés, a kinyílás. Mint a természetben.

Ahhoz, hogy a tavaszt újra megéljük az üzleti életünkben, muszáj kitartanunk és cselekednünk a nehéz hónapokban, években, és nem szabad a feladni, hinnünk kell, hogy menni fog, hogy sikerülni fog.

A kitartás sokkal többet ér, mint az, hogy mennyi pénzed van, vagy milyen okos vagy.

Hosszútávú nyereségesség 3 kulcs eleme

3. Csapat

Igazi sikert elérni egyedül nem lehet. Tehát a hosszútávú eredményességhez mindenképp szükséged van társakra az úton.

Lehetnek ők a kollégák, a beszállítók, a tanácsadók, mastermind csapattagok, mentorok és üzleti barátok is.

Hiszem, hogy sosem vagyunk egyedül, mindig van kitől kérdezni, mindig van egy segítő kéz, aki átlendít azokon a nehézségeken, amiket az előző részben leírtam.

Konklúzió

Tehát ha képes vagy hosszútávon gondolkodni, kevesebbet költeni, mint amennyi a bevételed, ha képes vagy rendszereket működtetni a vállalkozásodban, cselekedni és kitartani, valamint kiépítesz magad körül egy csapatot, akkor nagy mértékben garantáltad, hogy a vállalkozásod hosszútávon nyereséges legyen.

Mit gondolsz menni fog?

Senki nem ígérte, hogy a vállalkozói világ mindig egyszerű és napos lesz. Nem az a kérdés, hogy nehéz-e vagy sem, hanem hogy vannak-e válaszaid, megoldásaid az előtted álló nehézségekre.

Ha nincsenek, akkor csatlakozz az Segítség, vállalkozó lettem! csoporthoz, hogy tudjunk segíteni neked is közösen!

Ha egyéni segítségre van szükséged, akkor pedig keress meg engem. A legegyszerűbb, ha írsz egy e-mailt az info@segitsegvallalkozolettem.hu.