fbpx

Áremelés előtt állsz? Akkor ezt a 4 kérdést járd körül!

Áremelés előtt

Az elmúlt napok sláger témája volt az ügyfeleim körében az áremelés. Úgy látom, hogy ez egy dilemmákkal teli téma a vállalkozóknál. Hiszen érzik, hogy a működési költségeik emelkednek, de félnek, hogy az ügyfelek elpártolnak tőlük, ha árat emelnek.

Mielőtt belevágnál, érdemes tisztáznod az alábbi 4 kérdést:

1. MIKOR

Ez az áremelés időzítéséről szól. Év végén ezek a kérdések mindig aktuálisak. De nem biztos, hogy ekkor kell árat emelni.

Ezeken a kérdéseken gondolkozz el:

  • Év elején? Vagy már szeptemberben?
  • Vagy akár két lépésben?
    pl. az egyik részét januárban, a másik részét márciusban

2. MENNYIT

Ha már eldöntöttük, hogy mikor, akkor jön az a kérdés, hogy milyen mértékű legyen az áremelés.

Meg az is, hogy mi alapján határozod meg a mértékét?

  • Mit bír el a piac?
  • A költségeid alapján?
  • A versenytársak árszintje szerint?
  • Egységesen minden ügyfélnél, terméknél vagy differenciáltan?

3. KOMMUNIKÁCIÓ

Nem mindegy, hogyan fogadja a piac az áremelést. Lehet szépen is tálalni, amivel még tovább emelheted a tiszteletüket, vagy épp magadra is haragíthatod őket.

  • Előre, hogy akik szeretnének még a régi áron vásárolni, meg tudják tenni? (B2B piacon klasszikus megoldás, hogy decemberben vásároljanak be az ügyfelek a jövő évre.)
  • Vagy egyszerűen csak tényként közüljök az ügyfelekkel az áremelést?

4. GYAKORISÁG

Az a tapasztalat, hogy minél ritkábban emel egy vállalkozás árat, annál nehezebben tudja megtenni ezt a lépést. Az elmaradt áremelések egyre inkább nyomasztóvá válnak és fokozzák a félelmet, hogy mi lesz, ha elmennek.

A tapasztalat az, hogy kevésbé érzékenyek az ügyfelek, ha az áremelésnek van valami rendszeressége.

Tehát milyen gyakran emelsz árat?

  • Évente?
  • Félévente?
  • Vagy csak amikor már nagyon muszáj?

3 gyakorlat, hogy könnyebb legyen az áremelés

Ebben a korábbi élő adásomban 3 gyakorlatot mutattam, hogy könnyebben menjen az áremelés.

Ebben a korábbi élő adásomban 3 gyakorlatot mutattam, hogy könnyebben menjen az áremelés.

Ha szeretnél a későbbi blogbejegyzésekről, a következő rendezvényekről vagy élő adásokról is értesülni, akkor iratkozz fel a hírlevél listára!