fbpx

Miért érdemes rendszeresen átnézni az üzleti terveinket?

Miért érdemes rendszeresen átnézni az üzleti terveinket?

Az üzleti terv készítése egy izgalmas és inspiráló folyamat, amelyben előre megtervezhetjük az üzleti sikereinket. Maga az üzleti terv az egyik legfontosabb dokumentum a vállalkozás számára, mivel segít tartalmazza az üzleti célkitűzéseket, a stratégiákat, az erőforrásokat és az időzítést.

Rögzítjük benne az üzleti célkitűzéseinket, amelyek motiválnak minket minden nap, hogy kitartóan és elszántan dolgozzunk a céljaink eléréséért.

A stratégiáink kidolgozása során pedig kreatívan gondolkodunk és azon dolgozunk, hogy a lehető legjobb eredményeket érjük el.

Az erőforrások meghatározása pedig biztosítja, hogy mindig a megfelelő eszközökkel és emberekkel rendelkezzünk ahhoz, hogy sikerre vigyük az üzletet.

Üdvözöllek Csaba vagyok!

Azért dolgozom, hogy a nagy álmokkal rendelkező kisvállalkozók olyan könnyen tudják megvalósítani az üzleti céljaikat, mint amilyen könnyen megálmodták azokat.

2014 óta tanácsadással, tréningekkel, mentorprogramokkal segítem a hozzád hasonló fejlődni vágyó vállalkozókat.

Azonban a piaci igények és az üzleti környezet folyamatosan változik, ezért fontos, hogy rendszeresen felülvizsgáljuk és frissítsük az üzleti tervünket, stratégiánkat. Ez az izgalmas és dinamikus folyamat biztosítja, hogy mindig lépéselőnyben legyünk versenytársainkkal szemben és a legjobb eredményeket érjük el!

Rendszeresen meg kell állni és feltenni a kérdést:
MI TÖRTÉNT EDDIG?

Hogyan változott a piac?

A terv felülvizsgálatával ismerhetőek fel az új és az idejétmúlt lehetőségek. A változó piaci nem csak hátrányokat, hanem sokszor olyan előnyöket tudn hozni, ami segítheti a célok gyorsabb elérését, a bevételek növelését. Pl. Új termékek, új igények megjelenése. Ha nem tartjuk szem előtt ezeket a változásokat, könnyen lemaradhatunk a versenytársak mögött

Változtak-e a céljaink?

Az üzleti terv célkitűzéseinek frissítése fontos annak érdekében, hogy azok aktuálisak és relevánsak maradjanak a változó piaci környezetben. Ha nem frissítjük a célokat, azok elavulttá válhatnak, ami csökkentheti az elért eredményeket és akadályozhatja az üzleti növekedést.

Hogyan kell módosítani a stratégiát?

Amennyiben változnak a körülmények, változnak a célok, változhatnak a stratégiák és a taktikák is. Lehet, hogy változnak a sorrendek, a lépések, a projektek. Valamint eltolunk évvégére vagy a következő évre és helyette valamit korábbra hozunk. Vagy épp kihasználjuk a felszabaduló vagy a bővülő kapacitásainkat.

Mi a helyzet a termékek/szolgáltatások keresletével?

Az év első felében begyűjtött tapasztalatok, minták, trendek alapján látható, hogy az egyes termékek és szolgáltatások kereslete hogyan alakult. Ennek megfelelően tudjuk meghatározni az év hátralevő részére a stratégiánkat. Egyes termékeket tovább kell fejleszteni, másokat pedig el kell engedni.

Hogy alakult a költségvetés?

Bár fontos, hogy folyamatosan figyelemmel kísérje a vállalkozó a költségvetést, mégis érdemes néha megállni és ez alapján döntéseket hozni, munkabérekről, marketing költségekről, beszerzésekről, beruházásokról. Ha nem frissítjük a költségvetést, könnyen túlköltekezhetünk, és nem leszünk képesek a pénzügyi céljainkat és nem tudjuk finanszírozni a vállalkozásunk üzletmenetét.

Megfelelő-e az ütemezés?

Vagyis felül kell vizsgálni az üzleti tervben szereplő határidőket és időzítéseket. Át kell nézni, hogy az esetleges csúszások milyen hatással vannak a következő hónapokra tervezett projektekre, lépésekre. Illetve történt-e bármi olyan esemény, ami befolyásolja az ütemezést.

Ha nem tartjuk be az időzítést, az üzleti tervünk elhúzódhat, és nem tudjuk elérni az évvégére kitűzött célokat.

Zárásképpen

Az üzleti terv áttekintése és aktualizálása nemcsak a vállalkozás jelenlegi állapotát javítja, hanem hosszú távon is segíti az üzletmenet sikeres fejlesztését. A rugalmasság, az alkalmazkodóképesség és a proaktivitás nagyon fontosak ahhoz, hogy a vállalkozásunk versenyképes maradjon a piaci kihívásokkal szemben. Ezért javasoljuk, hogy rendszeresen frissítsük az üzleti tervünket, és vegyük figyelembe a változó piaci környezetet és a célok alakulását.

A félévente történő üzleti terv átnézés és frissítés nem csak az üzleti növekedés szempontjából fontos, hanem segíthet a vállalkozásnak abban, hogy rugalmasan és hatékonyan reagáljon a történésekre és így a hosszú távú siker kulcsa lehet.

Ha kedvet kaptál az üzleti terv elkészítéséhez, akkor várlak a tervező workshopjaimon:

Üzleti Évtervező Workshop

Minden év novemberében

Részletekért kattints ide »»

Félévtervező Workshop

Minden év júniusában.

Részletekért kattints ide »»