hogy ha nem tudod, mivel és hol okozol csalódást az ügyfeleidnek, hanem az, ha nem tudod, hogy mit kell tegyél ellene.
Tudom, mennyire frusztráló, ha ezekhez hasonló próbálkozásaid ellenére mégsem nyerted el az ügyfeleid kegyeit.
Éppen a számítógéped előtt ülsz, és a szokásos ügyfél levelekre válaszolsz, amikor egy újdonsült ügyfeled levelét nyitod meg. Az arckifejezésed gondterheltté válik, és a pulzusod egyből az egekbe ugrik.
Néhány perccel korábban még minden olyan mesés volt. Úgy érezted az ügyfeleid elégedettek, bíznak benned és szeretnek téged. Azonban ez az email, megint felforgatta a lelkiállapotodat.
Egy bosszús belső monológ indul el benned: „Nem hiszem el, hogy már megint ez van! Minden nap azon dolgozom, hogy a legjobbat nyújtsam az ügyfeleimnek, de sosem elég! Mindig van valami, amit hiányolnak! Miért nem értékelik a lelkiismeretes munkámat?!”
Egyre csak erősödik benned az érzés, hogy mindig kevés vagy. Bármit is csinálsz, mindig vannak olyan ügyfelek, akiknek egyszerűen az nem elég. Úgy érzed, hogy egyedül küzdesz a vállalkozásod sikeréért, és senki sem ért meg igazán.
Ez az email tovább erősítette ezt az érzést. Úgy érzed, hogy az ügyfél minden hibát rád hárít, és nem veszi figyelembe a kemény munkát, amit beleteszel a vállalkozásodba.
Muszáj lesz valamit lépned, mert különben híre megy, hogy mégsem vagy olyan jó. Ráadásul, ha még a Google-ön vagy valamilyen közösségi felületen negatív értékelést ad, az akár végzetes is lehet.
Nyugi… van megoldás!
Tudom, hogy már rengeteg dolgot megtettél, hogy elégedett és lojális ügyfeleid legyenek.
Eleve már az, hogy itt vagy, jelzi, hogy fejlődni akarsz, nyitott vagy és jobban akarod a dolgokat csinálni.
Biztos, hogy már kaptál pozitív visszajelzést, vagy vannak visszatérő ügyfeleid, csak nem tudod, hogyan lettek azok, és mások meg miért nem. Ezért kell pontosan látnod kell, hogy milyen ügyfélélményt nyújt a vállalkozásod.
Ehhez pedig néhány meggyőződéseddel le kell számoljál.
Azért vagy itt, mert nyitott vagy az újabb és eltérő megközelítésekre, és amíg a konkurenciáid még mindig a fenti gondolatokkal blokkolják magukat, te továbblépsz és kifogás helyett megoldást keresel.
Az ügyfélélmény audit segítségével felismered, hogy hogyan áll a vállalkozásod az ügyfélélmény teremtésben, és látni fogod, hogy hol kell fejleszteni.
Kisvállalkozóként nagyon nem mindegy, hogy mire fordítjuk az időnket és a pénzünket. Ha látod, merre kell fejlődni, akkor nem fogsz összevissza mindenféle fejlesztést csinálni, vagyis időt és pénzt spórolsz.
Mily öröm így legyőzni a konkurenciát.
1. lépés: Megadod az email címedet és az email fiókodban landol a letöltési link.
2. lépés: Megválaszolsz 15 kérdést és a válaszaidból kijön egy pontszám. Ebből fogod tudni, hogy milyen szinten van a vállalkozásodnál az ügyfélélmény és hogy mit kell tegyél azért, hogy elégedettebbek legyenek az ügyfeleid.
Ennek az auditnak nem az a legnagyobb előnye, hogy nem kell hozzá egy szoftver, vagy végigkattintgatni egy csomó kérdést.
Nem is az, hogy bármikor használhatod és örökké a tiéd marad.
Az pedig pláne nem, hogy kisvállalkozásokra van szabva.
Az Ügyfélélmény Audit számodra legfontosabb tulajdonsága, hogy ingyenes, vagyis extra költségek nélkül tudod fejleszteni a vállalkozásodat.
Azonnal látni fogod, hogy hol vannak hiányosságok, kirajzolódik, mire kell fókuszálni.
Csupán az adataidat kell megadnod és már kapod is a linket egy levélben. Maga az audit pedig néhány perc alatt elvégezhető.
A tesztben található kérdések is már sokat fognak segíteni abban, hogy észrevedd, melyek azok a területek, amivel szinte nem is foglalkozol.
Már nem vakon repülsz, hanem konkrét irányokat látsz. És ez nagyon megnyugtató tud lenni.
Ha a teszt alapján elkezdesz fejleszteni, akkor az ajánlásokból származó ügyfelek száma növekedésnek indul, és évekig visszajáró ügyfeleid lesznek, akik semmi pénzért nem mennének át az olcsóbb konkurenshez. Érezni fogod, hogy szeretnek, szeretik a vállalkozásodat. Értékelik, amit csinálsz és tudod, hogy ez miért jött létre és hogyan tudod tovább fokozni.
A nagy álmokkal rendelkező kisvállalkozóknak segítek abban, hogy olyan könnyen tudják megvalósítani az üzleti céljaikat, mint amilyen könnyen megálmodták azokat.
Ez a gyakorlatban annyit jelent, hogy a hozzád hasonló vállalkozóknak segítek abban, hogy a vállalkozásuk gördülékenyebben tudjon fejlődni.
Mindig is kiemelt szerepet játszott a vállalkozásomban, hogy az ügyfeleim elégedettek legyenek. Azt tapasztaltam, hogy nem nagyon kapnak segítséget a vállalkozók ebben a témakörben. Ezért összeszedtem a tudásomat és a tapasztalatom, hogy a kisvállalkozók ügyesebben tudjanak ügyfélélményt teremteni.
Ha csak egy picit is jobbá teszed a vállalkozásodban az ügyfélélményt, akkor ez a világ jobb hellyé válik! Ha pedig sokat javítasz rajta, akkor a földi paradicsom is megvalósulhat.
Szóval nem kicsi a tét! 🙂
Sánta Csaba
vállalkozásfejlesztő, tanácsadó, tréner
Kiértékeled a vállalkozásodat és néhány nap múlva már kezd kirajzolódni előtted, hogy az adott fejlesztésre szoruló területen mit is lehet csinálni, hogy növeld az ügyfélélményt.
Hamarosan ezeket beépíted a folyamataidba, a működésbe, odafigyelsz az adott területre.
Ezért a közeljövőben már érzékeled is, hogy az ügyfeleid értékelik az erőfeszítéseidet és pozitívan vélekednek.
Egy év múlva ilyenkor már magasabb szinten lesz az ügyfélélmény a vállalkozásodban. További területeken is fejlesztettél, ami már láthatóan megerősít és kiemel a konkurensek közül.
És ismét beesik egy negatív vélemény, vagy ismét úgy megy el egy ügyfél, hogy tudod őt sem fogod többé látni, nem kért időpontot stb…
Néhány hét múlva egyre nehezebben megy a kitartás és az új ügyfelek fogadása, egyre elkeseredettebb vagy.
Pár hónap múlva úgy érzed, hogy a vállalkozásod hírneve a béka feneke alatt van, mintha mindenki elkerülné a vállalkozásodat.
Jövő ilyenkor pedig örülsz, ha néha valaki rendel tőled.
© 2013-2023. S-Process Kft. | E-mail: info@uzletimodellek.hu | Telefon: 06304742449