Ez az, ami a legnagyobb gondot okozza a kezdő vállalkozókban. Sőt nagyon sok esetben emiatt van az, hogy sokan bele sem mernek vágni a vállalkozásukba.
Persze ez nagyon hasznos gondolat, ha egy gyereknek meg akarjuk magyarázni, hogy miért kell korán kelni és bemenni az iskolába. De az életben és pláne a vállalkozói életben ez egy nagyon káros gondolat.
Ha csak szakmailag fejleszted magadat, akkor rengeteg időt és pénzt veszítesz és a gondolkodásmódod is szakmai lesz. Ráadásul nagyon jól megtanulsz beszélni a szakmádról, szakmai nyelven, vagy éppen a termékedről tanulsz meg mindent. De az ügyfelek nem termékeket és szolgáltatásokat akarnak és nem is szakmai ismereteket, hanem MEGOLDÁSOKAT.
Oké oké, – mondhatod – de akkor mi a MEGOLDÁS, hogyan fog megoldódni a LEGNAGYOBB TÉVEDÉS?
Meg kell értsd azt, hogy vállalkozóként sokkal több dologra kell odafigyelni, mint alkalmazottként.
A vállalkozói életmódnak 3 aspektusa van. A szakmai ismeretek az egyik fontos aspektusa, ami szükséges, de nem elégséges a sikerhez. Vajon Mark Zuckerberg még mindig fejleszti magát programozóként? Vajon Kulcsár Tibor, a Kulcs-Soft alapítója, még mindig abban pallérozza magát, hogy jobb szoftvereket írjon? Nem!
És ez ugyanúgy igaz a kisvállalkozásokra, a kezdő vállalkozókra egyaránt! Gondolj csak Tímea történetére az előző részben. Azzal, hogy csak szakmailag fejleszted magad a vállalkozói siker egyik szegmensét építed.
Amikor elkezdtem a vállalkozásomat építeni, akkor rengeteg szakmai anyagot olvastam, fordítottam, hogy még több és több tudásom legyen, mert azt hittem, hogy azt fogják az ügyfeleim számonkérni rajtam, és hogy nem fogok tudni nekik segíteni. De mindaddig, amíg csak szakmailag fejlesztettem magamat, nem jöttek az ügyfelek. Hiszen miért is jöttek volna. Senki nem pánikolva kel fel reggel, hogy jajj nekem üzleti modellre van szükségem (ez az a szolgáltatás, amit a kezdetektől fogva nyújtok az ügyfeleimnek). Ahogy nekem sem, neked sem még több szakmai ismeretre van szükséged az üzleti sikerhez.
Nem az nyer az üzletben, aki a legjobbat terméket készíti, vagy a legjobb szolgáltatást nyújtja. Ez túl kevés a sikerhez.
Ha megnézed a konkurenciádat, akkor nem azért ő a piacvezető, vagy azért jobb nálad, mert ő annyival jobb terméket árul, vagy szolgáltatást nyújt, vagy mert több pénze van. A sikere azon múlik, hogy hogyan fókuszálja az energiáit.
Ha te kizárólag abban látod a sikered kulcsát, hogy tovább fejleszd magad szakemberként, ha úgy gondolod, hogy így fogod legyőzni a versenytársaidat, akkor most szólok, hogy tévúton jársz és kudarcra vagy ítélve.
Akkor mi a megoldás? Hogyan számolhatsz le a LEGNAGYOBB TÉVEDÉSSEL?
Ha olvastad Tímea történetét az előző részben, akkor láthattad, hogy egy idő után rájött, hogy szüksége van még valami másra is. És elkezdte fejleszteni magát más területeken is.
Ha átalakítod a LEGNAGYOBB TÉVEDÉST a megfelelő formában. És ezt fogadod el igazságént.
Ha elkezdesz figyelni a vállalkozói életmód másik két aspektusára, akkor rálépsz az üzleti siker útjára.
Nem elég, csak a szakmai részre fókuszálni.
Mi a vállalkozói életmód 2. és a 3. aspektust? Milyen hatása van ezeknek a vállalkozás fejlődésére, az üzleti sikerre? Hogyan lehet ezekben fejlődni?
Ha felmerültek benned is ezek a kérdések és érdekelnek a válaszok, akkor menj tovább a 3. részre.