Mi az a 3 dolog, amit mindenképp tegyél meg a vállalkozásodban év végéig?

Tedd meg ezeket az év vége előtt és biztos, hogy a vállalkozásod 2020-as éve gördülékenyebben fog indulni. Ráadásul előnyre teszel szert azokkal szemben, akik csak a szilveszteri buli utóhatásait kiheverve állnak neki gondolkodni a jövő éven.

Ha itt vagy és ezt a bejegyzést olvasod, biztos vagyok benne, hogy a te célod is egy tudatos vállalkozás építése. Te is fejlődni, növekedni és haladni szeretnél, mert te is úgy gondolod, hogy amelyik vállalkozás nem fejlődik, az hanyatlik.

Borítókép

Hogyan készítsd elő a jövő évedet a vállalkozásod számára 3 lépésben?

1. feladat: a hátralépés

Ezt a lépést célszerű év vége előtt körülbelül hét héttel megtenni.

Miről is szól ez, miért is van erre szükség?

Hajlamosak vagyunk arra, hogy teljesen belefeledkezünk a munkába. Csináljuk, csináljuk, nem nézünk se jobbra, se balra, tesszük a dolgunkat. Mind-e mellett azonban szükség van időnként egy kis kilépésre, arra, hogy távolról, felülről is megnézzük merre haladunk. Így sokszor előfordul olyan, hogy amit belülről fel sem tűnik, még akkor sem ha akadályoz, kívülről nézve azonnal szembeötlik, és rögtön a homlokunkra csapunk, mert meg is van a megoldás. Esetleg még egy kicsit bosszankodunk közben, hogy miért nem tettük ezt hamarabb? Ebből a szemszögből érdemes megvizsgálni a teljesítményünket befolyásoló hatásokat is. Ez elég összetett és nem is feltétlenül tudjuk ezeket befolyásolni, de vizsgálni mindenképp szükséges őket, mert ránk és a vállalkozásunkra nagy hatással lehetnek.

Két területet kell ilyenkor vizsgálni:

A) külső környezet

versenytársak (merre léptek tovább, fejlődtek-e, van-e új jelentős piaci szereplők)
iparágunk (milyen változások, trendek vannak, mi várható, merre megy tovább a piacunk)
gazdasági környezet (országos, megyei, városi, kerületi szinten mire lehet számítani, hogyan alakult és hogy fog változni a következő évben)

A külső tényezők mellett érdemes időt fordítani a belső tényezők vizsgálatára is.

B) Belső tényezők

célok vizsgálata (teljesült-e, jó irányba haladtunk-e)
partnereink, ügyfeleink, munkatársaink visszajelzéseinek begyűjtése, értékelése
teljesítménymutatók felülvizsgálata (milyen értéket mutatnak, az eredmények értékelése)

Ezeknek a vizsgálata vállalkozástól függően 2-8 órát vehet igénybe.

2. feladat: a fontos dolgok meghatározása, megvizsgálása

Itt szükség van egy stratégiára, ami segít elérni a hosszú távú célokat és ehhez a stratégiához szükség van stratégiai döntési alapokra. Ezt mindenképp érdemes átgondolni, hiszen ezen nyugszik, ez az alapja az egész vállalkozásunknak. Ha az alapok nincsenek rendben, nincs mire építkezni. Mik tartoznak ide?

  1. Szükséges egy küldetés: miért létezik ez a vállalkozás, miért kellene ennek a vállalkozásnak még 20 évig működnie?
  2. Van-e értékrendje a vállalkozásodnak? Van-e olyan értékrendje a vállalkozásodnak, amit kifelé kommunikál?
  3. Mi a stratégiai súlypontja a vállalkozásodnak? Mik azok a központi, jellemző stratégiai tulajdonságok, tevékenységek, amelyekre építesz?
  4. Milyen hosszútávú elképzelésünk van. Azaz mi a vállalkozás jövőképe?
  5. És mik a vállalkozás céljai? A vállalkozás célrendszerének a felülvizsgálata.
  6. És amire elsőre talán nem is gondolnak sokan: Mi az, amit abba kell hagyni?

3. feladat: A tervalkotás

A legalkalmasabb időszak erre szerintem a november és ennek több oka is van. Az egyik, hogy a december már egy nagyon megterhelő időszak. Nem csak a vállalkozás életében, de a magánéletben is. Jönnek az ünnepek, a munkaszüneti napok. Mindenki év végi hajrában ég. A november ehhez képest jóval nyugodtabb, ezért a tervezés minősége is sokkal jobb, mint egy decemberi hajrában elkészítettnek. Ha novemberben elkészültél vele, decemberben nyugodtan pihentetheted és elég csak január elején friss szemmel ránézned, hogy aztán célirányosan haladhass a megvalósítással. Ha viszont se novemberben, se decemberben nem készítesz tervet, akkor januárban már nagyon késő, hiszen rengeteg időt és lehetőséget veszítesz el azzal, hogy csak január elején rakod össze a teljes évedet. Hidd el én kipróbáltam, tudom miről beszélek.

Ebben az egész folyamatban a terv kialakítása a legfontosabb, amin tudatosan végigmész egészen a célig és ez a megvalósítás hatékonyságát is megnöveli.

Ez az a 3 lépés, amiket ha megteszel, hihetetlen előnyre teszel szert a csak januárban tervező vagy egyáltalán nem tervező versenytársaiddal szemben.

De tudom, hogy ez így első olvasásra nehéznek tűnhet egyedül.

Ezért ajánlom figyelmedbe a következő 2 napos Üzleti évtervező rendezvényemet, ami kimondottan ehhez nyújt segítséget. Ott személyesen segítek neked összeállítani a tervedet. Együtt értékeljük az előző évet, átgondoljuk a célkitűzésedet, összerakjuk a tervedet és előkészítjük magát a megvalósítást is. Ha szeretnéd, hogy neked is segítsek, gyere el az Üzleti évtervező rendezvényemre, amire most még kedvezménnyel vásárolhatod meg a jegyedet itt:

Üzleti Évtervező Workshop

Érdemes-e tervezni egyáltalán kisvállalkozóként? Ha benned is felmerült már ez a kérdés, érdemes elolvasnod a következő bejegyzést. Vajon van előnye annak, ha nem tervezünk? Biztos, hogy csupán előnyt jelent a tervkészítés, vagy hátrányt szenved-e az a vállalkozó, aki tervez?

Ezeket a kérdéseket járom körbe a következő bejegyzésben.

HA TETSZETT EZ A POSZT

Oszd meg másokkal a Facebook-on, Twitter-en, LinkedIn-en vagy bármilyen más közösségi felületeten, hogy mások is el tudják olvasni!
Köszi a segítségedet!

Írj kommentet!

Az email címet nem tesszük közzé.