A 3. feladatban megtapasztaltad, milyen „egyszerű” a posztkiemelés. Most viszont szintet lépünk: belépünk a Facebook (Meta) Hirdetéskezelőjébe, ahol sokkal pontosabban tudsz célzni, hirdetést beállítani és tesztelni.
Ez már a „haladó terep” – de ne aggódj, végigvezetlek rajta!
Fontos 1: Ezt a feladatot mindenképp számítógépen csináld. Telefonon, tableten ne kezdj bele.
Fontos 2: Ez most egy játék. Fontos feladat, de játék. Ismerkedés a rendszerrel. A cél, hogy biztonságos közegben, lépésről lépésre megtapasztalj olyat, amit eddig még soha nem csináltál. És ez azt is jelenti, hogy engedd meg magadnak, hogy béna legyél, hogy ne értsd, hogy elakadj, hogy bosszankodj, hogy félj vagy kényelmetlenül érezd magadat. Ez teljesen normális. Igazából nem tudod elrontani, mert ha valamit rosszul csináltál, akkor vagy el sem indul a hirdetésed, vagy csak pár ezer forintot (tanulópénz) fogsz elbukni. Ráadásul a hirdetést bármikor le tudod állítani.
Használhatsz:
🔔 Fontos: A hirdetéshez nem kötelező új posztot írni, de ha van friss mondanivalód, nyugodtan megírhatod.
🎯 Javasolt cél: aktivitás, vagyis komment, lájk, megosztás
Ne értékesíts, hanem adj értéket, információt, inspirációt.
Tudtad, hogy sokan elrontják a [céltéma] első lépését?
Íme 3 dolog, amit érdemes észben tartani, ha nem akarsz így járni:
…
…
…
És még valami: ha kérdésed van, írj bátran kommentben!
A hátfájás nem csak „időseket” érint.
3 gyakori ok, ami miatt 30 évesen is nyomja a lapockád:
Egy masszázs nem varázspálca, de rengeteget segíthet – főleg, ha tudod, min kell változtatni. Kérdezz bátran kommentben!
„Mi van, ha nem is te vagy a hibás?”
Naponta beszélek olyan emberekkel, akik úgy érzik, lemaradtak valamiről, amit „már rég meg kellett volna oldaniuk”.
De mi van, ha csak rossz kérdéseket teszel fel magadnak?
3 kérdés, amit érdemes lenne inkább feltenned:
Mit akarok valójában – nem mások szerint, hanem ÉN?
Mire van most a legnagyobb szükségem?
Mi az, amit már ma megtehetek magamért?
Neked melyik a legnehezebb? Írd meg kommentben!
„A saláta nem diéta, a kalória nem ellenség.”
A legtöbben nem azért nem fogynak, mert nincsen elég akaraterejük – hanem mert rossz információból próbálnak jól dönteni.
3 tévhit, amit ma is hallottam:
„A szénhidrát hizlal.”
„Este 6 után tilos enni.”
„Ha nem koplalok, nem lesz eredmény.”
Ha bármelyik ismerős, nem vagy egyedül. Írd meg kommentben, te melyikkel találkozol leggyakrabban!
„A tartalom nem stratégia.”
Posztolsz, posztolsz… és mégsem történik semmi?
3 jel, hogy nem tartalomra, hanem stratégiára van szükséged:
A posztjaid nem hoznak ügyfelet
Már nem tudod, miről írj
Úgy érzed, sok az erőfeszítés, kevés az eredmény
Volt már ilyen időszakod? Írd meg kommentben!
„Nem az időddel van baj. Hanem azzal, hogy mivel töltöd.”
A legtöbb ügyfelem nem azért fáradt, mert sokat dolgozik.
Hanem mert olyan dolgokat csinál, amit más is megcsinálhatna helyette.
3 tipikus időrabló, amit simán kiszervezhetnél:
Időpontfoglalás és ügyfélkommunikáció
Tartalomfeltöltés és admin
Social média jelenlét
Te mit adnál át először? Írd meg kommentben!
„Nem a tudáshiány a legnagyobb akadály. Hanem a gyakorlat hiánya.”
Az emberek 3 dolog miatt nem alkalmazzák, amit megtanulnak:
Nem értenek a rendszerezéshez
Túl bonyolult a tananyag
Nincs, aki visszajelezne
Ha tanítasz vagy tanulsz, tudod, mennyit számít a gyakorlás.
Te milyen tudást nem mertél még kipróbálni a gyakorlatban?
„Néha nem az fáj, ami történt – hanem amit nem mondhattál el.”
A lelki fájdalom nem mindig látványos, de nagyon is valós.
3 dolog, ami miatt sokan halogatják a segítségkérést:
„Nincs rá időm/erőm/pénzem”
„Majd elmúlik magától”
„Másnak rosszabb, mit panaszkodjak én?”
Pedig néha egy beszélgetés is elég, hogy új nézőpont szülessen.
Mit gondolsz, mi lenne az első lépés?
„Nem (csak) a termék számít – hanem az élmény.”
Egy vevő nem csak azt nézi, mit árulsz.
Azt is, hogyan adod el.
3 dolog, ami miatt nem tér vissza egy vásárló:
Lassú kiszállítás
Unalmas kommunikáció
Nulla utánkövetés
Te mire figyelsz leginkább? Írd meg kommentben!
„Nem kell tökéletesnek lenned, hogy látszódj.”
A legtöbb vállalkozó nem szerepel a saját márkájában – mert:
Nem szereti visszanézni magát
Azt hiszi, nem elég profi
Nincs ideje vagy eszköze
Pedig a hitelesség nem a filtereken múlik.
Te mikor szerepeltél utoljára a saját tartalmadban?
👉 Nyisd meg: https://adsmanager.facebook.com
Ezen a felületen tudod létrehozni és irányítani a hirdetéseidet. Valamint mindenféle statisztikákat nyomon követni.
A Facebookon a hirdetés létrehozása 3 lépésből vagy 3 szintből áll:
1. Kampány → 2. Hirdetéssorozat → 3. Hirdetés
Az 1. a kampány: Ez adja meg a keretet a hirdetéshez. Ez határozza meg, hogy milyen embereknek fog megjelenni, vannak akik inkább csak lájkolgatnak, de nem vásárolnak, vannak, akik csak regisztrálnak és vannak, akik csak videókat néznek.
Így első lépésben majd azt kell eldöntened, hogy milyen kategóriába essen a hirdetésed, mi igazából a hirdetési célod.
A 2. a hirdetéssorozat. Ebből többet is létre tudsz hozni egy kampányon belül. Például attól függően, hogy milyen közönséget akarsz elérni, például akik jártak a weboldaladon, vagy akik még sose hallottak rólad. Vagy nők vagy férfiak. Vagy milyen érdeklődési körük van.
A 3. szint pedig maga a hirdetés tartalma. A kép, szöveg, videó stb.
Most ezt tedd meg:
Olvasd végig, hogy milyen típusú hirdetési kampányokat indíthatsz.
Mindegyikhez megfelelő leírás van és az Orbán Vikivel való beszélgetésben is beszéltünk róluk.
Javasolt cél most: „Aktivitás”
Ez segít láthatóvá tenni a posztodat, és elindítani a beszélgetést.
Kattints a „Tovább” gombra.
Ha megkérdezi, hogy ő állítsa-e be a hirdetést vagy te, akkor válaszd a manuális megoldást.
Ismét kattints a „Tovább” gombra.
1. Kampány név
Add meg a kampány nevét, hogy máskor is megtaláld és tudd, hogy miről van szó.
pl. „Hirdetés – edukációs poszt április”
2. Speciális kategória
A speciális kategóriát nézd meg, hogy milyen opciókat mutat.
Elárulom, hogy te ezt most átlépheted, mert ez most nem speciális.
3. Kampány adatai
Megadhatod, hogy milyen legyen a vásárlás típusa. Hagyd most a liciten.
Itt még tudsz változtatni a célon, ha előzőleg rosszul adtad meg. Maradjon aktivitás.
4. Advantage+ költség keret
Ezt hagyd kikapcsolva, hogy te tudd szabályozni, melyik posztodra mennyi pénzt költs el.
5. A/B teszt
Ez már egy haladóbb megközelítés, most egyszerűen csak egy posztot hirdetünk meg.
Hagyd kikapcsolva.
Kattints a „Tovább” gombra!
1. Hirdetéssorozat neve
Add meg a hirdetéssorozatod nevét. Amikor már egy kampányon belül több hirdetéssorozatot futtatsz, például a meleg közönségnek, meg egyet remarketingként, akkor fontos, hogy meg tudd különböztetni a különböző hirdetéssorozatokat.
pl. „HS01 – edukációs poszt április”
2. Konverzió
Itt válaszd ki, hogy mit szeretnél, mit csináljanak azok, akik találkoznak a posztoddal.
3. Költségkeret és ütemezés
Megadhatsz napi költségkeretet vagy a teljes kiemelés időszakára vonatkozó keretet is.
Ha azt akarod, hogy szabadon költsön a Facebook és azokon a napokon, amikor jobban megy a posztod megmutatása, akkor jobban pörgesse a Facebook akkor, használhatod a teljes keretet. Ha nem akarod, hogy ilyet csináljon, akkor állítsd be a napi limitet, bár ilyenkor is hullámozhat az elköltött pénz összege.
Ütemezésnél írd be a kezdő és a záró dátumot.
Ha nem adsz meg befejezési dátumot, akkor folyamatosan futtatni fogja a hirdetésedet.
Költségkeret ütemezése, most ezt hagyd ki. Törekedjünk az első élményre. Majd egy újabb hirdetésnél már megnézheted, hogy ez neked mennyire lehet releváns.
4. Célközönség beállításai
Itt tudod konkrétan megadni, hogy milyen kategóriába eső emberek lássák a hirdetésedet.
5. Advantage+ célközönség
Ahogy már korábban szó volt róla, az Advantage+ mindig a mesterséges intelligenciát hozza be a folyamatba. Most sem javasolt ezt használni. Ezért válts át az eredeti célközönség-beállításokra. (kis kék szövegre kattintva)
6. Kedvezményezett és fizető fél
Állítsd be a vállalkozásodat. És mivel nem más nevében hirdetsz, így nem kell beállítani az eltérőség lehetőségét.
7. Elhelyezések
Használhatod az automatikus elhelyezést vagy csak Facebook feedet.
Itt hagyhatod az Advantage+ beállítást.
És kész is vagy a hirdetéssorozat beállításával.
Kattints a „Tovább” gombra!
🔥 Lehet, hogy most túl bonyolultnak tűnik. Mindennel így vagyunk, amit elsőre csinálunk. A trükk itt is az, hogy sokszor kell végigmenni a folyamaton és akkor már tudni fogod, hogy mit hol tudsz beállítani és mit mire érdemes beállítani.
1. Hirdetés neve
Ha több posztot is ki akarsz emelni, akkor muszáj őket megkülönböztetni.
pl. „2025.03.25. virágos poszt”
2. Partneri hirdetés
Magadnak hirdetsz, nem partnerrel együtt, szóval ezt hagyd kikapcsolva.
3. Identitás
Itt tudod megadni, hogy milyen oldal nevében jelenjen meg a hirdetés.
Ha nincs csak egy oldalad, akkor nincs más lehetőséged, viszont, ha több Facebook oldalad vagy Instagram fiókod van, akkor ezt itt tudod kiválasztani.
4. Hirdetés beállításai
Meglévő bejegyzést használunk most.
De létrehozhatnál olyan posztot is, ami külön a Facebook oldaladon nem jelenik meg.
Többhirdetős hirdetések: maradhat nyugodtan a pipa
Hirdetés kreatív tartalma: válaszd ki a posztot, amit az első lépésben hoztál létre, vagy amit korábban megosztottál az oldaladon
Elsődleges szöveg: akár 4 új alternatív szöveget is megadhatsz a posztodhoz, de látod az eredeti is megmarad
Felhívás gomb: most nem akarunk semmi ilyet csinálni, úgyhogy kattints az „Eltávolítás” gombra
Elhelyezés kiválasztása módosításhoz: be tudsz állítani más más kreatív (kép) méretet a különböző felületekre. Ha a posztodhoz 1:1 arányú képet használtál, akkor a legjobb választást tetted, ez fog a legkönnyebben megjelenni. Ha más arányú, fekvő vagy álló kép, akkor a Meta optimalizálni fogja a megjelenését, szóval nem érdemes változtatni most ezen.
5. Advantage+ kreatív tartalom
Nézd meg, hogy milyen lehetőségeket ajánl fel. Ki is kapcsolhatod mindegyiket.
6. Követés
Ez akkor érdekes, ha linket is tartalmaz a posztod és szeretnéd látni például egy regisztráció, feliratkozás vagy vásárlás során, hogy melyik poszt hatására történtek, akkor az URL-paramétereket érdemes beállítanod (a neten UTM paraméterként fogod megtalálni)
És kész is vagy a hirdetés beállításával és igazából az egész folyamattal.
🔥 Lehet, hogy most túl bonyolultnak tűnik. Mindennel így vagyunk, amit elsőre csinálunk. A trükk itt is az, hogy sokszor kell végigmenni a folyamaton és akkor már tudni fogod, hogy mit hol tudsz beállítani és mit mire érdemes beállítani.
A kényelmes és biztonságos online fizetést a Barion Payment Zrt. biztosítja, MNB engedély száma: H-EN-I-1064/2013.
Bankkártya adatai áruházunkhoz nem jutnak el.
Copyright 2013-2025 S-Process Kft. | Minden jog fenntartva | E-mail: info@segitsegvallalkozolettem.hu | Telefon: +36304742449