SVL KLUB

Az első hirdetésem a Facebookon kihívás

4. feladat: Készíts egy posztot, és hirdesd meg a Hirdetéskezelőben!

Lépjünk magasabb szintre!

A 3. feladatban megtapasztaltad, milyen „egyszerű” a posztkiemelés. Most viszont szintet lépünk: belépünk a Facebook (Meta) Hirdetéskezelőjébe, ahol sokkal pontosabban tudsz célzni, hirdetést beállítani és tesztelni.

Ez már a „haladó terep” – de ne aggódj, végigvezetlek rajta!

Mit fogsz csinálni?

1. Írsz vagy kiválasztasz egy posztot, amit meghirdetsz

2. Belépsz a hirdetéskezelőbe

3. Létrehozol egy kampányt

4. Beállítod a célközönséget, időtartamot, költségkeretet

5. Kiválasztod a posztot, amit hirdetsz

6. Elindítod a hirdetést

Fontos 1: Ezt a feladatot mindenképp számítógépen csináld. Telefonon, tableten ne kezdj bele.

Fontos 2: Ez most egy játék. Fontos feladat, de játék. Ismerkedés a rendszerrel. A cél, hogy biztonságos közegben, lépésről lépésre megtapasztalj olyat, amit eddig még soha nem csináltál. És ez azt is jelenti, hogy engedd meg magadnak, hogy béna legyél, hogy ne értsd, hogy elakadj, hogy bosszankodj, hogy félj vagy kényelmetlenül érezd magadat. Ez teljesen normális. Igazából nem tudod elrontani, mert ha valamit rosszul csináltál, akkor vagy el sem indul a hirdetésed, vagy csak pár ezer forintot (tanulópénz) fogsz elbukni. Ráadásul a hirdetést bármikor le tudod állítani.

1. Írj vagy válassz egy posztot

Használhatsz:

  • Egy új edukációs posztot (használhatsz sablont, mint korábban)
  • VAGY egy olyan korábbi posztot, ami már jól teljesített

🔔 Fontos: A hirdetéshez nem kötelező új posztot írni, de ha van friss mondanivalód, nyugodtan megírhatod.

🎯 Javasolt cél: aktivitás, vagyis komment, lájk, megosztás
Ne értékesíts, hanem adj értéket, információt, inspirációt.

Sablon

Tudtad, hogy sokan elrontják a [céltéma] első lépését?
Íme 3 dolog, amit érdemes észben tartani, ha nem akarsz így járni:


  1. És még valami: ha kérdésed van, írj bátran kommentben!

Példák

A hátfájás nem csak „időseket” érint.
3 gyakori ok, ami miatt 30 évesen is nyomja a lapockád:

  1. Túl sok ülés rossz széken
  2. Stressz miatti izomfeszülés
  3. Kevés folyadékbevitel

Egy masszázs nem varázspálca, de rengeteget segíthet – főleg, ha tudod, min kell változtatni. Kérdezz bátran kommentben!

„Mi van, ha nem is te vagy a hibás?”
Naponta beszélek olyan emberekkel, akik úgy érzik, lemaradtak valamiről, amit „már rég meg kellett volna oldaniuk”.

De mi van, ha csak rossz kérdéseket teszel fel magadnak?

3 kérdés, amit érdemes lenne inkább feltenned:

  1. Mit akarok valójában – nem mások szerint, hanem ÉN?

  2. Mire van most a legnagyobb szükségem?

  3. Mi az, amit már ma megtehetek magamért?

Neked melyik a legnehezebb? Írd meg kommentben!

„A saláta nem diéta, a kalória nem ellenség.”
A legtöbben nem azért nem fogynak, mert nincsen elég akaraterejük – hanem mert rossz információból próbálnak jól dönteni.

3 tévhit, amit ma is hallottam:

  1. „A szénhidrát hizlal.”

  2. „Este 6 után tilos enni.”

  3. „Ha nem koplalok, nem lesz eredmény.”

Ha bármelyik ismerős, nem vagy egyedül. Írd meg kommentben, te melyikkel találkozol leggyakrabban!

„A tartalom nem stratégia.”
Posztolsz, posztolsz… és mégsem történik semmi?

3 jel, hogy nem tartalomra, hanem stratégiára van szükséged:

  1. A posztjaid nem hoznak ügyfelet

  2. Már nem tudod, miről írj

  3. Úgy érzed, sok az erőfeszítés, kevés az eredmény

Volt már ilyen időszakod? Írd meg kommentben!

„Nem az időddel van baj. Hanem azzal, hogy mivel töltöd.”
A legtöbb ügyfelem nem azért fáradt, mert sokat dolgozik.
Hanem mert olyan dolgokat csinál, amit más is megcsinálhatna helyette.

3 tipikus időrabló, amit simán kiszervezhetnél:

  1. Időpontfoglalás és ügyfélkommunikáció

  2. Tartalomfeltöltés és admin

  3. Social média jelenlét

Te mit adnál át először? Írd meg kommentben!

„Nem a tudáshiány a legnagyobb akadály. Hanem a gyakorlat hiánya.”
Az emberek 3 dolog miatt nem alkalmazzák, amit megtanulnak:

  1. Nem értenek a rendszerezéshez

  2. Túl bonyolult a tananyag

  3. Nincs, aki visszajelezne

Ha tanítasz vagy tanulsz, tudod, mennyit számít a gyakorlás.
Te milyen tudást nem mertél még kipróbálni a gyakorlatban?

„Néha nem az fáj, ami történt – hanem amit nem mondhattál el.”
A lelki fájdalom nem mindig látványos, de nagyon is valós.

3 dolog, ami miatt sokan halogatják a segítségkérést:

  1. „Nincs rá időm/erőm/pénzem”

  2. „Majd elmúlik magától”

  3. „Másnak rosszabb, mit panaszkodjak én?”

Pedig néha egy beszélgetés is elég, hogy új nézőpont szülessen.
Mit gondolsz, mi lenne az első lépés?

„Nem (csak) a termék számít – hanem az élmény.”
Egy vevő nem csak azt nézi, mit árulsz.
Azt is, hogyan adod el.

3 dolog, ami miatt nem tér vissza egy vásárló:

  1. Lassú kiszállítás

  2. Unalmas kommunikáció

  3. Nulla utánkövetés

Te mire figyelsz leginkább? Írd meg kommentben!

„Nem kell tökéletesnek lenned, hogy látszódj.”
A legtöbb vállalkozó nem szerepel a saját márkájában – mert:

  1. Nem szereti visszanézni magát

  2. Azt hiszi, nem elég profi

  3. Nincs ideje vagy eszköze

Pedig a hitelesség nem a filtereken múlik.
Te mikor szerepeltél utoljára a saját tartalmadban?

2. Lépj be a hirdetéskezelőbe

👉 Nyisd meg: https://adsmanager.facebook.com

Ezen a felületen tudod létrehozni és irányítani a hirdetéseidet. Valamint mindenféle statisztikákat nyomon követni. 

A Facebookon a hirdetés létrehozása 3 lépésből vagy 3 szintből áll:

1. Kampány2. Hirdetéssorozat3. Hirdetés

Az 1. a kampány: Ez adja meg a keretet a hirdetéshez. Ez határozza meg, hogy milyen embereknek fog megjelenni, vannak akik inkább csak lájkolgatnak, de nem vásárolnak, vannak, akik csak regisztrálnak és vannak, akik csak videókat néznek.

Így első lépésben majd azt kell eldöntened, hogy milyen kategóriába essen a hirdetésed, mi igazából a hirdetési célod.

A 2. a hirdetéssorozat. Ebből többet is létre tudsz hozni egy kampányon belül. Például attól függően, hogy milyen közönséget akarsz elérni, például akik jártak a weboldaladon, vagy akik még sose hallottak rólad. Vagy nők vagy férfiak. Vagy milyen érdeklődési körük van.

A 3. szint pedig maga a hirdetés tartalma. A kép, szöveg, videó stb.

Most ezt tedd meg:

  • Válaszd ki a megfelelő üzleti fiókot (bal felül figyelj oda, hogy a vállalkozásod fiókja legyen kiválasztva – lehet, hogy mást nem is tudsz választani)
  • Kattints a „+ Létrehozás” (zöld színű) gombra – Ezzel indítod el a kampány létrehozását.

3. Válassz kampánycélt

Olvasd végig, hogy milyen típusú hirdetési kampányokat indíthatsz.

Mindegyikhez megfelelő leírás van és az Orbán Vikivel való beszélgetésben is beszéltünk róluk.

Javasolt cél most: „Aktivitás” 

Ez segít láthatóvá tenni a posztodat, és elindítani a beszélgetést.

Kattints a „Tovább” gombra.

Ha megkérdezi, hogy ő állítsa-e be a hirdetést vagy te, akkor válaszd a manuális megoldást.

Ismét kattints a „Tovább” gombra.

4. Állítsd be a kampányt

1. Kampány név

Add meg a kampány nevét, hogy máskor is megtaláld és tudd, hogy miről van szó.

pl. „Hirdetés – edukációs poszt április”

2. Speciális kategória

A speciális kategóriát nézd meg, hogy milyen opciókat mutat.

Elárulom, hogy te ezt most átlépheted, mert ez most nem speciális.

3. Kampány adatai

Megadhatod, hogy milyen legyen a vásárlás típusa. Hagyd most a liciten.

Itt még tudsz változtatni a célon, ha előzőleg rosszul adtad meg. Maradjon aktivitás.

4. Advantage+ költség keret

Ezt hagyd kikapcsolva, hogy te tudd szabályozni, melyik posztodra mennyi pénzt költs el.

5. A/B teszt

Ez már egy haladóbb megközelítés, most egyszerűen csak egy posztot hirdetünk meg.

Hagyd kikapcsolva.

Kattints a „Tovább” gombra!

5. Állítsd be a hirdetéssorozatot

1. Hirdetéssorozat neve

Add meg a hirdetéssorozatod nevét. Amikor már egy kampányon belül több hirdetéssorozatot futtatsz, például a meleg közönségnek, meg egyet remarketingként, akkor fontos, hogy meg tudd különböztetni a különböző hirdetéssorozatokat.

pl. „HS01 – edukációs poszt április”

2. Konverzió

Itt válaszd ki, hogy mit szeretnél, mit csináljanak azok, akik találkoznak a posztoddal.

  • Konverzió helye: a hirdetésedben
  • Aktivitás típusa: bejegyzéshez fűződő aktivitás
  • Teljesítménybeli cél: a lehető legnagyobb számú aktivitás (naná, mi más! 🙂
  • Eredményenkénti költség: ezzel korlátozhatod a licitet, hogy mennyit ér meg neked egy megjelenés. Ezzel elérheted, hogy túl drágán ne jelenjen meg a hirdetésed, viszont ezzel előfordulhat az, hogy korlátozottan vagy egyáltalán nem jelenik meg a hirdetésed. Érdemes nem változtatni rajta.
A további lehetőségekkel sem kell most foglalkoznod.

3. Költségkeret és ütemezés

Megadhatsz napi költségkeretet vagy a teljes kiemelés időszakára vonatkozó keretet is.

Ha azt akarod, hogy szabadon költsön a Facebook és azokon a napokon, amikor jobban megy a posztod megmutatása, akkor jobban pörgesse a Facebook akkor, használhatod a teljes keretet. Ha nem akarod, hogy ilyet csináljon, akkor állítsd be a napi limitet, bár ilyenkor is hullámozhat az elköltött pénz összege.

Ütemezésnél írd be a kezdő és a záró dátumot.

Ha nem adsz meg befejezési dátumot, akkor folyamatosan futtatni fogja a hirdetésedet.

Költségkeret ütemezése, most ezt hagyd ki. Törekedjünk az első élményre. Majd egy újabb hirdetésnél már megnézheted, hogy ez neked mennyire lehet releváns.

4. Célközönség beállításai

Itt tudod konkrétan megadni, hogy milyen kategóriába eső emberek lássák a hirdetésedet.

  • Mentett közönség: a különböző beállításokat el tudod menteni, így nem kell újra beállítanod őket, ha szeretnéd, ezt a beállítást is elmentheted
  • Helyek: Itt tudod beállítani, hogy földrajzilag hol tartózkodó emberek lássák a hirdetésedet. Szűkíthetsz városra is, vagy kerületre. Több helyszínt is megadhatsz pl. megyeszékhelyeket és akár azoknak bizonyos sugarú területét. Ha helyi vállalkozás vagy, akkor ezt érdemes mindenképp beállítanod, ha a szolgátatásod online vagy az egész országra kiterjedő, akkor hagyhatod, hogy országos legyen.
  • Alsó korhatár: ha már tudod, hogy neked a 40 és 60 év közötti nők például a célközönséged, mert olyan a téma, a termék, akkor nyugodtan emeld fel a minimum korhatárt 40 évre.
  • Egyéni célközönségek kizárása: például, ha külön hirdetsz a hideg közönségre és a meleg közönségre, akkor a hideg közönségnél kizárhatod azokat, akik jártak már a weboldaladon, hiszen nekik egy másik hirdetés fut. Most jelen esetben neked ezzel nem kell foglalkoznod. Hiszen még nem hoztál létre egyéni célközönséget. (a bal oldali menüsávban tudod ezt megtenni – de most ne kalandozz el)
  • Nyelvek: érdemes beállítani, hogy magyar

5. Advantage+ célközönség

Ahogy már korábban szó volt róla, az Advantage+ mindig a mesterséges intelligenciát hozza be a folyamatba. Most sem javasolt ezt használni. Ezért válts át az eredeti célközönség-beállításokra. (kis kék szövegre kattintva)

  • Életkor: itt már nem csak az alsó, hanem a felső korhatárt is meg tudod adni
  • Nem: ha speciálisan férfiaknak vagy nőknek szól a hirdetésed, akkor állítsd be, különben felesleges. Persze később tesztelheted, hogy ha futtatsz két hirdetéssorozatot és az egyik csak a nőknek, a másik csak a férfiaknak fut, minden más változatlanul, akkor hogyan alakulnak az eredmények.
  • Részletes célzás: itt tudod megadni, hogy milyen demográfiai jellemzői (például tanulmányok), érdeklődési körei (például egészséges életmód), magatartás (például évforduló). 1-3 érdeklődési körnél többet ne válassz ki. Ezt is külön tesztelheted, hogy melyik érdeklődési kör kombinációk működnek a legjobban.
  • Advantage+ részletes célzás: később teszteld a kibővítést
  • Nyelv: szintén magyar
  • A/B teszt: most hagyd ki

6. Kedvezményezett és fizető fél

Állítsd be a vállalkozásodat. És mivel nem más nevében hirdetsz, így nem kell beállítani az eltérőség lehetőségét.

7. Elhelyezések

Használhatod az automatikus elhelyezést vagy csak Facebook feedet.

Itt hagyhatod az Advantage+ beállítást.

És kész is vagy a hirdetéssorozat beállításával.

Kattints a „Tovább” gombra!

🔥 Lehet, hogy most túl bonyolultnak tűnik. Mindennel így vagyunk, amit elsőre csinálunk. A trükk itt is az, hogy sokszor kell végigmenni a folyamaton és akkor már tudni fogod, hogy mit hol tudsz beállítani és mit mire érdemes beállítani.

6. Állítsd be a hirdetést

1. Hirdetés neve

Ha több posztot is ki akarsz emelni, akkor muszáj őket megkülönböztetni.

pl. „2025.03.25. virágos poszt”

2. Partneri hirdetés

Magadnak hirdetsz, nem partnerrel együtt, szóval ezt hagyd kikapcsolva.

3. Identitás

Itt tudod megadni, hogy milyen oldal nevében jelenjen meg a hirdetés.

Ha nincs csak egy oldalad, akkor nincs más lehetőséged, viszont, ha több Facebook oldalad vagy Instagram fiókod van, akkor ezt itt tudod kiválasztani.

4. Hirdetés beállításai

Meglévő bejegyzést használunk most.

De létrehozhatnál olyan posztot is, ami külön a Facebook oldaladon nem jelenik meg.

Többhirdetős hirdetések: maradhat nyugodtan a pipa

Hirdetés kreatív tartalma: válaszd ki a posztot, amit az első lépésben hoztál létre, vagy amit korábban megosztottál az oldaladon

Elsődleges szöveg: akár 4 új alternatív szöveget is megadhatsz a posztodhoz, de látod az eredeti is megmarad

Felhívás gomb: most nem akarunk semmi ilyet csinálni, úgyhogy kattints az „Eltávolítás” gombra

Elhelyezés kiválasztása módosításhoz: be tudsz állítani más más kreatív (kép) méretet a különböző felületekre. Ha a posztodhoz 1:1 arányú képet használtál, akkor a legjobb választást tetted, ez fog a legkönnyebben megjelenni. Ha más arányú, fekvő vagy álló kép, akkor a Meta optimalizálni fogja a megjelenését, szóval nem érdemes változtatni most ezen.

5. Advantage+ kreatív tartalom

Nézd meg, hogy milyen lehetőségeket ajánl fel. Ki is kapcsolhatod mindegyiket.

6. Követés

Ez akkor érdekes, ha linket is tartalmaz a posztod és szeretnéd látni például egy regisztráció, feliratkozás vagy vásárlás során, hogy melyik poszt hatására történtek, akkor az URL-paramétereket érdemes beállítanod (a neten UTM paraméterként fogod megtalálni)

És kész is vagy a hirdetés beállításával és igazából az egész folyamattal.

🔥 Lehet, hogy most túl bonyolultnak tűnik. Mindennel így vagyunk, amit elsőre csinálunk. A trükk itt is az, hogy sokszor kell végigmenni a folyamaton és akkor már tudni fogod, hogy mit hol tudsz beállítani és mit mire érdemes beállítani.

Nincs más hátra, mint rányomj az oldal alján található "Közzététel" gombra!

Gratulálok! Elindítottad az első hirdetésedet a Hirdetéskezelőből!

Oszd meg ezt az áttörést az SVL Klub Facebook csoportjában is a kihívás posztja alatt kommentben:

Kérdésed van?

Örömmel segítek neked:

klub@segitsegvallalkozolettem.hu

+36304742449

Sánta Csaba

A kényelmes és biztonságos online fizetést a Barion Payment Zrt. biztosítja, MNB engedély száma: H-EN-I-1064/2013.
Bankkártya adatai áruházunkhoz nem jutnak el.

Barion

Copyright 2013-2025 S-Process Kft. | Minden jog fenntartva | E-mail: info@segitsegvallalkozolettem.hu | Telefon: +36304742449

Segítség, vállalkozó lettem!
Adatvédelmi áttekintés

A legjobb látogatói élmény eléréséhez ez az oldal sütiket, követőkódokat használ és adatokat biztonságosan ad át külső partnereknek.

Az oldal funkcionális működéséhez fontos, hogy néhány azonnal elinduljon, a többi aktiválásáról viszont te dönthetsz.

Minden részletet megtalálsz az Adatkezelési tájékoztatóban találsz. Ugye te is szereted, ha minden gördülékenyen működik? Ehhez kérlek kattints az [ÖSSZES ENGEDÉLYEZÉSE] gombra!