Ez az a módszer, amit a legtöbb kezdő hirdető elsőként használ – és bár nem ez a legprofibb megoldás, tökéletes első lépés, hogy megtapasztald, hogyan működik a Facebook-hirdetés a gyakorlatban.
Most még nem a Hirdetéskezelőt használjuk, hanem a Boost Post / Kiemelés gombot a saját posztod alatt. Ez gyors, látványos és egyszerű – pont, mint ez a feladat.
Javaslom, hogy ezt a feladatot számítógépen végezd el. Telefonon, tableten nem biztos, hogy minden funkciót el tudsz érni.
Ez legyen szöveges, figyelemfelkeltő, értéket adó – ne egyből értékesítés.
A cél: mutasd meg, hogy szakértő vagy a területeden, és adj valami hasznosat a követőidnek.
Ha van ilyen posztod, akkor lépj a 2. feladatra.
Ha még nincs, akkor hozok rá sablont és mintákat.
A lényeg, hogy készítsd el a posztot és tedd ki az oldaladra.
Lehet szöveges poszt, vagy csak kép vagy videó. A lényeg, hogy érteket adjon a célközönségednek és róluk szóljon, ne rólad vagy a vállalkozásodról.
Tudtad, hogy sokan elrontják a [céltéma] első lépését?
Íme 3 dolog, amit érdemes észben tartani, ha nem akarsz így járni:
…
…
…
És még valami: ha kérdésed van, írj bátran kommentben!
A hátfájás nem csak „időseket” érint.
3 gyakori ok, ami miatt 30 évesen is nyomja a lapockád:
Egy masszázs nem varázspálca, de rengeteget segíthet – főleg, ha tudod, min kell változtatni. Kérdezz bátran kommentben!
„Mi van, ha nem is te vagy a hibás?”
Naponta beszélek olyan emberekkel, akik úgy érzik, lemaradtak valamiről, amit „már rég meg kellett volna oldaniuk”.
De mi van, ha csak rossz kérdéseket teszel fel magadnak?
3 kérdés, amit érdemes lenne inkább feltenned:
Mit akarok valójában – nem mások szerint, hanem ÉN?
Mire van most a legnagyobb szükségem?
Mi az, amit már ma megtehetek magamért?
Neked melyik a legnehezebb? Írd meg kommentben!
„A saláta nem diéta, a kalória nem ellenség.”
A legtöbben nem azért nem fogynak, mert nincsen elég akaraterejük – hanem mert rossz információból próbálnak jól dönteni.
3 tévhit, amit ma is hallottam:
„A szénhidrát hizlal.”
„Este 6 után tilos enni.”
„Ha nem koplalok, nem lesz eredmény.”
Ha bármelyik ismerős, nem vagy egyedül. Írd meg kommentben, te melyikkel találkozol leggyakrabban!
„A tartalom nem stratégia.”
Posztolsz, posztolsz… és mégsem történik semmi?
3 jel, hogy nem tartalomra, hanem stratégiára van szükséged:
A posztjaid nem hoznak ügyfelet
Már nem tudod, miről írj
Úgy érzed, sok az erőfeszítés, kevés az eredmény
Volt már ilyen időszakod? Írd meg kommentben!
„Nem az időddel van baj. Hanem azzal, hogy mivel töltöd.”
A legtöbb ügyfelem nem azért fáradt, mert sokat dolgozik.
Hanem mert olyan dolgokat csinál, amit más is megcsinálhatna helyette.
3 tipikus időrabló, amit simán kiszervezhetnél:
Időpontfoglalás és ügyfélkommunikáció
Tartalomfeltöltés és admin
Social média jelenlét
Te mit adnál át először? Írd meg kommentben!
„Nem a tudáshiány a legnagyobb akadály. Hanem a gyakorlat hiánya.”
Az emberek 3 dolog miatt nem alkalmazzák, amit megtanulnak:
Nem értenek a rendszerezéshez
Túl bonyolult a tananyag
Nincs, aki visszajelezne
Ha tanítasz vagy tanulsz, tudod, mennyit számít a gyakorlás.
Te milyen tudást nem mertél még kipróbálni a gyakorlatban?
„Néha nem az fáj, ami történt – hanem amit nem mondhattál el.”
A lelki fájdalom nem mindig látványos, de nagyon is valós.
3 dolog, ami miatt sokan halogatják a segítségkérést:
„Nincs rá időm/erőm/pénzem”
„Majd elmúlik magától”
„Másnak rosszabb, mit panaszkodjak én?”
Pedig néha egy beszélgetés is elég, hogy új nézőpont szülessen.
Mit gondolsz, mi lenne az első lépés?
„Nem (csak) a termék számít – hanem az élmény.”
Egy vevő nem csak azt nézi, mit árulsz.
Azt is, hogyan adod el.
3 dolog, ami miatt nem tér vissza egy vásárló:
Lassú kiszállítás
Unalmas kommunikáció
Nulla utánkövetés
Te mire figyelsz leginkább? Írd meg kommentben!
„Nem kell tökéletesnek lenned, hogy látszódj.”
A legtöbb vállalkozó nem szerepel a saját márkájában – mert:
Nem szereti visszanézni magát
Azt hiszi, nem elég profi
Nincs ideje vagy eszköze
Pedig a hitelesség nem a filtereken múlik.
Te mikor szerepeltél utoljára a saját tartalmadban?
Ezután be kell állítanod a hirdetés alapjait:
Nézd végig a lehetőségeket és válaszd azt, ami a leginkább neked megfelel.
Egy edukációs poszt esetén a „Több aktivitás elérése” lesz a legmegfelelőbb.
Jelen esetben nem kell gombot beállítanod. Hiszen most csak aktivitást szeretnénk a posztunknál. De ettől függetlenül nézd meg, hogy mennyi féle lehetőség közül választhatsz.
3. Advantage+ bekapcsolása
Vagyis a Facebook készít neked extra verziókat a beállításaid alapján. Lehet bekapcsolva vagy kikapcsolva. Egy pici előnyt adhat, de sajnos a magyar piac kicsi, ezért nincs akkora nagy hatása.
4. Speciális hirdetés kategória
Alapból ki van kapcsolva. Kapcsold be és nézd meg, hogy milyen opciók jelennek meg.
Most egyik sem lesz jellemző a posztodra, de szeretném, hogy lásd, milyen opciók vannak itt.
5. Célközönség
Vagyis kinek jelenjen meg a hirdetésed.
Az Advantage+ mindig a mesterséges intelligenciával felturbózott megoldást jelent.
Amikor szélesíteni akarjuk az ismertségünket, akkor jól jöhet.
Viszont sok esetben elrontja az eredményeket, még akkor is, ha jót akar. Ezért ezt mindig jól át kell gondolni, hogy jó-e, ha a rendszer felülírja a mi beállításainkat.
Ráadásul az aktív, reaktív felhasználók a Facebookon az idősebb korosztály. Ebből az következik, hogy ahhoz, hogy növelje egy hirdetés eredményességét megmutatja olyanoknak is, akik lehet, hogy neked már nem ideálisak korban.
A további opciók jobbak lehetnek, ha pontosabban akarsz célozni.
Hogyan kell elképzelni az Egyéni célközönséget?
👉 Olyan, mintha azt mondanád a Facebooknak: „Mutasd meg ezt a hirdetést azoknak, akik már ismernek engem valahonnan.”
Ez a „valahonnan” lehet például:
Ők jobban bíznak benned, jobban emlékeznek rád, így könnyebb velük újra kapcsolatot teremteni – és vásárlóvá tenni őket.
Mi a haszna az Egyéni célközönségnek?
6. Időtartam és költségkeret
3-5 napra állítsd be.
Napi 750-1000 Ft legyen a keret, tehát 2250-5000 Ft közötti összeget állíts be.
7. Elhelyezések
Megint eldöntheted, hogy az Advantage+ határozza meg, melyik felületen jelenjen meg a posztod, vagy te akarod szabályozni.
Jelen esetben egy Facebook posztról van szó, így érdemes azt választani, hogy csak a Facebookon jelenjen meg.
8. Képpont és fizetés
Ha jól végezted el az előző feladat lépéseit, akkor most láthatod a beállított meta pixeledet valamint azt a fizetés módot, amit létrehoztál.
A kényelmes és biztonságos online fizetést a Barion Payment Zrt. biztosítja, MNB engedély száma: H-EN-I-1064/2013.
Bankkártya adatai áruházunkhoz nem jutnak el.
Copyright 2013-2025 S-Process Kft. | Minden jog fenntartva | E-mail: info@segitsegvallalkozolettem.hu | Telefon: +36304742449