SVL KLUB

Az első hirdetésem a Facebookon kihívás

3. feladat: Készíts egy posztot és emeld ki!

Ma a legegyszerűbb hirdetési módszert fogod kipróbálni.

1. Létrehozol egy Facebook posztot
2. Kiemeled a posztot

Ez az a módszer, amit a legtöbb kezdő hirdető elsőként használ – és bár nem ez a legprofibb megoldás, tökéletes első lépés, hogy megtapasztald, hogyan működik a Facebook-hirdetés a gyakorlatban.

Most még nem a Hirdetéskezelőt használjuk, hanem a Boost Post / Kiemelés gombot a saját posztod alatt. Ez gyors, látványos és egyszerű – pont, mint ez a feladat.

Javaslom, hogy ezt a feladatot számítógépen végezd el. Telefonon, tableten nem biztos, hogy minden funkciót el tudsz érni.

1. Írj egy edukációs posztot a Facebook oldaladra!

Ez legyen szöveges, figyelemfelkeltő, értéket adó – ne egyből értékesítés.
A cél: mutasd meg, hogy szakértő vagy a területeden, és adj valami hasznosat a követőidnek.

Ha van ilyen posztod, akkor lépj a 2. feladatra.

Ha még nincs, akkor hozok rá sablont és mintákat.

A lényeg, hogy készítsd el a posztot és tedd ki az oldaladra.

Lehet szöveges poszt, vagy csak kép vagy videó. A lényeg, hogy érteket adjon a célközönségednek és róluk szóljon, ne rólad vagy a vállalkozásodról.

Sablon

Tudtad, hogy sokan elrontják a [céltéma] első lépését?
Íme 3 dolog, amit érdemes észben tartani, ha nem akarsz így járni:


  1. És még valami: ha kérdésed van, írj bátran kommentben!

Példák

A hátfájás nem csak „időseket” érint.
3 gyakori ok, ami miatt 30 évesen is nyomja a lapockád:

  1. Túl sok ülés rossz széken
  2. Stressz miatti izomfeszülés
  3. Kevés folyadékbevitel

Egy masszázs nem varázspálca, de rengeteget segíthet – főleg, ha tudod, min kell változtatni. Kérdezz bátran kommentben!

„Mi van, ha nem is te vagy a hibás?”
Naponta beszélek olyan emberekkel, akik úgy érzik, lemaradtak valamiről, amit „már rég meg kellett volna oldaniuk”.

De mi van, ha csak rossz kérdéseket teszel fel magadnak?

3 kérdés, amit érdemes lenne inkább feltenned:

  1. Mit akarok valójában – nem mások szerint, hanem ÉN?

  2. Mire van most a legnagyobb szükségem?

  3. Mi az, amit már ma megtehetek magamért?

Neked melyik a legnehezebb? Írd meg kommentben!

„A saláta nem diéta, a kalória nem ellenség.”
A legtöbben nem azért nem fogynak, mert nincsen elég akaraterejük – hanem mert rossz információból próbálnak jól dönteni.

3 tévhit, amit ma is hallottam:

  1. „A szénhidrát hizlal.”

  2. „Este 6 után tilos enni.”

  3. „Ha nem koplalok, nem lesz eredmény.”

Ha bármelyik ismerős, nem vagy egyedül. Írd meg kommentben, te melyikkel találkozol leggyakrabban!

„A tartalom nem stratégia.”
Posztolsz, posztolsz… és mégsem történik semmi?

3 jel, hogy nem tartalomra, hanem stratégiára van szükséged:

  1. A posztjaid nem hoznak ügyfelet

  2. Már nem tudod, miről írj

  3. Úgy érzed, sok az erőfeszítés, kevés az eredmény

Volt már ilyen időszakod? Írd meg kommentben!

„Nem az időddel van baj. Hanem azzal, hogy mivel töltöd.”
A legtöbb ügyfelem nem azért fáradt, mert sokat dolgozik.
Hanem mert olyan dolgokat csinál, amit más is megcsinálhatna helyette.

3 tipikus időrabló, amit simán kiszervezhetnél:

  1. Időpontfoglalás és ügyfélkommunikáció

  2. Tartalomfeltöltés és admin

  3. Social média jelenlét

Te mit adnál át először? Írd meg kommentben!

„Nem a tudáshiány a legnagyobb akadály. Hanem a gyakorlat hiánya.”
Az emberek 3 dolog miatt nem alkalmazzák, amit megtanulnak:

  1. Nem értenek a rendszerezéshez

  2. Túl bonyolult a tananyag

  3. Nincs, aki visszajelezne

Ha tanítasz vagy tanulsz, tudod, mennyit számít a gyakorlás.
Te milyen tudást nem mertél még kipróbálni a gyakorlatban?

„Néha nem az fáj, ami történt – hanem amit nem mondhattál el.”
A lelki fájdalom nem mindig látványos, de nagyon is valós.

3 dolog, ami miatt sokan halogatják a segítségkérést:

  1. „Nincs rá időm/erőm/pénzem”

  2. „Majd elmúlik magától”

  3. „Másnak rosszabb, mit panaszkodjak én?”

Pedig néha egy beszélgetés is elég, hogy új nézőpont szülessen.
Mit gondolsz, mi lenne az első lépés?

„Nem (csak) a termék számít – hanem az élmény.”
Egy vevő nem csak azt nézi, mit árulsz.
Azt is, hogyan adod el.

3 dolog, ami miatt nem tér vissza egy vásárló:

  1. Lassú kiszállítás

  2. Unalmas kommunikáció

  3. Nulla utánkövetés

Te mire figyelsz leginkább? Írd meg kommentben!

„Nem kell tökéletesnek lenned, hogy látszódj.”
A legtöbb vállalkozó nem szerepel a saját márkájában – mert:

  1. Nem szereti visszanézni magát

  2. Azt hiszi, nem elég profi

  3. Nincs ideje vagy eszköze

Pedig a hitelesség nem a filtereken múlik.
Te mikor szerepeltél utoljára a saját tartalmadban?

2. Kattints a „Kiemelés” gombra a poszt alatt

Ezután be kell állítanod a hirdetés alapjait:

1. Célkitűzés

Nézd végig a lehetőségeket és válaszd azt, ami a leginkább neked megfelel.

Egy edukációs poszt esetén a „Több aktivitás elérése” lesz a legmegfelelőbb.

2. Gomb

Jelen esetben nem kell gombot beállítanod. Hiszen most csak aktivitást szeretnénk a posztunknál. De ettől függetlenül nézd meg, hogy mennyi féle lehetőség közül választhatsz.

3. Advantage+ bekapcsolása

Vagyis a Facebook készít neked extra verziókat a beállításaid alapján. Lehet bekapcsolva vagy kikapcsolva. Egy pici előnyt adhat, de sajnos a magyar piac kicsi, ezért nincs akkora nagy hatása.

4. Speciális hirdetés kategória

Alapból ki van kapcsolva. Kapcsold be és nézd meg, hogy milyen opciók jelennek meg.
Most egyik sem lesz jellemző a posztodra, de szeretném, hogy lásd, milyen opciók vannak itt.

5. Célközönség

Vagyis kinek jelenjen meg a hirdetésed.
Az Advantage+ mindig a mesterséges intelligenciával felturbózott megoldást jelent.
Amikor szélesíteni akarjuk az ismertségünket, akkor jól jöhet.
Viszont sok esetben elrontja az eredményeket, még akkor is, ha jót akar. Ezért ezt mindig jól át kell gondolni, hogy jó-e, ha a rendszer felülírja a mi beállításainkat.

Ráadásul az aktív, reaktív felhasználók a Facebookon az idősebb korosztály. Ebből az következik, hogy ahhoz, hogy növelje egy hirdetés eredményességét megmutatja olyanoknak is, akik lehet, hogy neked már nem ideálisak korban.

A további opciók jobbak lehetnek, ha pontosabban akarsz célozni.

  • Csak az oldal kedvelői – tehát akik már egyszer bejelölték az oldaladat
  • Az oldal kedvelői és a hozzájuk hasonló emberek – ezért kell figyelni arra, hogy ne a családtagokkal és barátokkal töltsd fel az oldalad követőit, mert a rendszer hozzájuk hasonló embereknek kezdi mutatni a tartalmaidat és azt fogod észrevenni, hogy vagy nem jól futnak a hirdetések, vagy csupa irreleváns ember reagál a posztjaidra
  • Egyéni célközönség: Az egyéni célközönség olyan felhasználói csoport, akiket a Meta valamilyen korábbi kapcsolat alapján tud beazonosítani – és nekik célzott hirdetést tudsz mutatni.
    Tipp: ha rendszeresen posztolsz, és van néhány lájk, komment, akkor már érdemes ezt használni!

Hogyan kell elképzelni az Egyéni célközönséget?
👉 Olyan, mintha azt mondanád a Facebooknak: „Mutasd meg ezt a hirdetést azoknak, akik már ismernek engem valahonnan.”

Ez a „valahonnan” lehet például:

  • járt a weboldaladon
  • interakcióba lépett a Facebook oldaladdal (lájkolt, kommentelt, posztot nézett)
  • megnézte egy videódat
  • írt Messengeren
  • benne van az email listádban (haladóbb szint)

Ők jobban bíznak benned, jobban emlékeznek rád, így könnyebb velük újra kapcsolatot teremteni – és vásárlóvá tenni őket.

Mi a haszna az Egyéni célközönségnek?

  • Olcsóbb lehet a hirdetés, mert nem ismeretleneket próbálsz elérni
  • Nagyobb az esélye a reakciónak, mert már „meleg” a kapcsolat
  • Célzottabban tudsz kommunikálni – pl. azoknak, akik már érdeklődtek, de még nem vásároltak
Hogyan csináld meg a kiemelésnél? (Egyszerű verzió)
Amikor kiemeled a posztodat:
  1. A célközönségnél válaszd: „Új célközönség létrehozása”
  2. Kattints a lehetőségnél: „Egyéni célközönség” / „Custom Audience”
  3. Válaszd ki:
    • „Azok, akik interakcióba léptek az oldallal” – ez a legegyszerűbb opció, és szinte mindenkinek van már ilyen közönsége
  4. Add meg, hogy az elmúlt hány napban legyen érvényes (pl. 30 nap)

6. Időtartam és költségkeret

3-5 napra állítsd be.
Napi 750-1000 Ft legyen a keret, tehát 2250-5000 Ft közötti összeget állíts be.

7. Elhelyezések

Megint eldöntheted, hogy az Advantage+ határozza meg, melyik felületen jelenjen meg a posztod, vagy te akarod szabályozni.
Jelen esetben egy Facebook posztról van szó, így érdemes azt választani, hogy csak a Facebookon jelenjen meg.

8. Képpont és fizetés

Ha jól végezted el az előző feladat lépéseit, akkor most láthatod a beállított meta pixeledet valamint azt a fizetés módot, amit létrehoztál.

Nincs más hátra, mint rányomj az oldal alján található "Közzététel" gombra!

Gratulálok! Elindítottad a hirdetésedet!

Oszd meg ezt az áttörést az SVL Klub Facebook csoportjában is a kihívás posztja alatt kommentben:

Kérdésed van?

Örömmel segítek neked:

klub@segitsegvallalkozolettem.hu

+36304742449

Sánta Csaba

A kényelmes és biztonságos online fizetést a Barion Payment Zrt. biztosítja, MNB engedély száma: H-EN-I-1064/2013.
Bankkártya adatai áruházunkhoz nem jutnak el.

Barion

Copyright 2013-2025 S-Process Kft. | Minden jog fenntartva | E-mail: info@segitsegvallalkozolettem.hu | Telefon: +36304742449

Segítség, vállalkozó lettem!
Adatvédelmi áttekintés

A legjobb látogatói élmény eléréséhez ez az oldal sütiket, követőkódokat használ és adatokat biztonságosan ad át külső partnereknek.

Az oldal funkcionális működéséhez fontos, hogy néhány azonnal elinduljon, a többi aktiválásáról viszont te dönthetsz.

Minden részletet megtalálsz az Adatkezelési tájékoztatóban találsz. Ugye te is szereted, ha minden gördülékenyen működik? Ehhez kérlek kattints az [ÖSSZES ENGEDÉLYEZÉSE] gombra!